Bu çalışmanın amacı, Üniversite
öğrencilerinin bir ürün alırken yabancı markalı ürünleri mi yoksa yerli markalı
ürünleri mi tercih ettiklerini belirlemek için yapılmıştır. Araştırma evreni
olarak Türkiye’deki tüm üniversiteler kabul edilmiştir. Gazi Üniversitesi ve
Ankara Üniversitesi’nde farklı bölümlerde okuyan 228 öğrenci çalışma
örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bilgi
toplamak amacıyla anketten yararlanılmıştır. Anketler uygulandıktan sonra
veriler cinsiyet faktörüne dayalı olarak SPSS 20,0 paket programıyla analiz
edilmiş ve t- testi verilerine göre yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda
öğrencilerin cinsiyete göre yabancı marka tercihlerinde bazı maddelerde anlamlı
farklılıklar bulunmuştur. Kalite açısından hiçbir eksiği bulunmayan yerli
markalarımızın, tanıtım eksikliği, dış dünyaya açılamama ve kendilerini ifade
edebilecek slogan ya da sembollerinin bulunmaması öğrencileri yabancı ürünler
kalitelidir düşüncesine sevk etmektedir. Ülkemiz kalıbını kırarak sektörel
bazda öncü ülkeler statüsüne yükselirse ve ürünlerinin kaliteli imajını dış
dünyada kanıtlayabilirse insanların artık yerli ürünleri tercih edebileceği
söylenilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |