Biyoteknolojinin tarımdan, endüstriye ve tıbba kadar birçok alanlarındaki hızlı gelişmesi yaşamı da hızlıca değiştirmiştir. Bu değişim toplumların gelişimine önemli katkılar sağlarken bazen de riskler taşımaktadır. Toplumu bilimsel politikaya dahil etmek, hem bilimsel hem de etik ve ahlaki açıdan dikkatli kararlar verebilen, iyi bilgilendirilmiş vatandaşlara ihtiyaç vardır. Bu bağlamda fen eğitimi programlarında biyoteknoloji eğitimi kazanımlarına yer verilmesi büyük bir önem taşımaktadır. Bu çalışma da bu amaca katkı sağlamak için yapılmıştır. Çalışmanın problem cümlesini, yaşam temelli öğrenme ve işbirlikli öğrenme yaklaşımlarının 8. Sınıf öğrencilerinin biyoteknoloji konularına karşı tutumları üzerine etkisi var mıdır? sorusu oluşturmaktadır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerden olan ön test son test kontrol grupsuz yarı deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Deney 1 grubunda yaşam temelli, deney 2 grubunda ise işbirliğiyle öğrenme yaklaşımları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 22 deney1 ve 22 deney 2 grubu olmak üzere toplam 44 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veriler Biyoteknoloji Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda her iki gruptaki öğrencilerin de biyoteknolojiye karşı tutumlarında artış olmuştur.
The rapid development of biotechnology in many fields from agriculture to industry and medicine has also changed life rapidly. While this change makes important contributions to the development of societies, it sometimes carries risks. In order to involve society in scientific policy, well-informed citizens who can make scientific ethical and moral decisions are needed. In this context, it is important to include biotechnology education in science education programs. This study was conducted to contribute to this aim. The problem statement of the study is whether context-based learning and cooperative learning approaches have an effect on the attitudes of 8th grade students towards biotechnology subjects or not. The study was designed as a quasi-experimental design without a pre-test post-test control group, which is one of the quantitative research methods. Context-based learning approaches were used in the experimental group 1 and cooperative learning approaches were used in the experimental group 2. The study group of the research consisted of 44 eighth grade students, 22 of which were in the experimental group 1 and 22 in the experimental group 2. Data in the study were collected with the Biotechnology Attitude Scale. As a result of the research, there was an increase in the attitudes of the students in both groups towards biotechnology.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 3 |