Yabancı bir dil öğrenmek çok çeşitli kültürlere, geleneklere ve bakış açılarına açılan bir kapı sunar , dolayısıyla yabancı dil öğretimi, insanlar için yaşamın önemli bir yönü haline gelmiştir . Yalnızca dil öğrenmenin ötesine geçer. İkinci bir dile hakim olmak, farklı dilsel geçmişlerden gelen insanlar arasında anlayışı teşvik eder ve kültürlerarası farkındalığı geliştirir. Ayrıca, öğrencilere uluslararası ticaret, diplomasi, akademi ve bilimsel araştırma gibi küresel alanlara başarılı bir şekilde katılmak için ihtiyaç duydukları özgüveni verir. Bu çalışma, Türkiye'de yabancı dil öğretiminin genel yönlerini, yabancı dil öğrenmenin değerini, Türkiye'de yabancı dil öğretimine kısa bir tarihsel bakışı ve yabancı dil öğretmenlerinin hizmet öncesi eğitimi, yabancı dil öğretmenleri için istihdam uygulamaları, yabancı dil öğretimi için fiziksel koşullar, eğitim materyalleri, öğretim yöntemleri ve öğretim yönetimi ile denetimi gibi yabancı dil öğretimindeki zorlukları ele almaktadır. Bulgular, Türkiye'de yabancı dil eğitiminin, birden fazla çözümü ve tüm sistem paydaşlarının aktif katılımını içeren kapsamlı bir strateji gerektiren çeşitli zorluklarla karşı karşıya olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, birden fazla çözümü ve tüm sistem paydaşlarının aktif katılımını içeren bütüncül ve işbirliğine dayalı bir stratejiye ihtiyaç duyulmaktadır.
Learning a foreign language offers a portal to a wide range of cultures, traditions, and viewpoints. It extends beyond linguistic learning alone; hence, teaching foreign languages has grown to be an essential aspect of life for people. A solid command of a second language fosters understanding between people from different linguistic backgrounds and improves intercultural awareness. Additionally, it gives students the self-assurance they need to participate successfully in global spheres like international trade, diplomacy, academia, and scientific research. The present study addresses general aspects of foreign language teaching in Turkey, the value of learning a foreign language, a brief historical overview of foreign language teaching in Turkey, and difficulties in teaching foreign languages, such as problems in pre-service training of foreign language teachers, employment practices for foreign language teachers, physical conditions for teaching a foreign language, educational materials, teaching methods, and teaching management and supervision. The findings showed that Turkey's foreign language education faces a variety of challenges entailing a comprehensive strategy which includes multiple solutions and the active participation of all system stakeholders. As a result, a holistic and collaborative strategy comprised of multiple solutions and active participation from all system stakeholders is required.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 3 |