Bu araştırmada Üniversite Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Güçlüğü ile Spor İlişkisinin Araştırılmasının çeşitli değişkenler açısından farklılaşacağı, temel hipotezi ve spor yapan öğrencilerin duygu düzenleme güçlüğü daha azdır alt hipotezinden yola çıkarak üniversite öğrencilerinin duygu düzenleme güçlüğünün spor ile ilişkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Üniversite Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Güçlüğü ile Spor İlişkisinin Araştırılmasına yönelik veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Sosyo demografik Bilgi Formu; yaş, cinsiyet, fakülte, spor yapma durumu, aile gelir düzeyi gibi değişkenlerden oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini Bozok Üniversitesi öğrencilerinden oluşan 90 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde bulguları tespit etmek için SPSS 25 paket programı kullanılarak verilerin normallik dağılımları sağlandıktan sonra hipotezler doğrultusunda IndependentSamples t test ve OneWayAnova testleri kullanıldı.Yapılan araştırma sonucunda, cinsiyet değişkenine göre duygu düzenleme ölçeğinin sonuçlara göre kadın ve erkek katılımcılar arasında duygu düzenleme durumunun iki grup içinde istatistiksel anlamlı fark olmadığı görülmektedir. Fakültelere göre duygu düzenleme ölçeğinin sonuçlara göre katılımcılar içerisinde diğer fakültelerde okuyan öğrencilerin duygu düzenleme seviyelerinin daha iyi olduğu örülmektedir. Araştırma sonucuna göre katılan öğrencilerin yaş gruplarının verilerine göre 18-22 yaş ve 32 ve üzeri yaş arasında gruplara bakıldığında 18-22 yaş lehine istatiksel anlamlı fark olduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun, Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
Bölüm | 2020 Cilt: 1 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |