Bu araştırmada, 6 Şubat tarihli depremi yaşamış öğretmenlerin bölgeye görevlendirilecek meslektaşlarını; gönüllülük, zorunluluk ve branş bazında değerlendirmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni ile yürütülen araştırmada, durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu Adıyaman ilindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokul ve lise düzeyinde görev yapan 20 öğretmeninden oluşmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanan verilerin analizi MAXQDA 2022 nitel veri analizi programı ile yapılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, farklı branşlardan (beden eğitimi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık, din kültürü ve ahlak bilgisi, okul öncesi, sağlık hizmetleri, sınıf, yabancı dil, bilgisayar ve öğretim teknolojileri, resim) öğretmenler, zorunlu veya gönüllü olarak görev almalarının gerektiğini vurgulamışlardır. Görev alması muhtemel öğretmenler için maddi (maaş ödülü, ek ders ücretlerinde iyileştirme, ilave tazminat ödemeleri ve temel yaşamsal giderlerin karşılanması vb.) ve manevi (bakanlık onaylı sertifika-başarı ödülü, psikolojik destek vb.) sınıflamaya girebilecek ayrıcalıklar talep edilmiştir. Ayrıca depremde yıkımın en aza indirgenmesi adına: afet öncesi kritik meslek gruplarının planlanması, depreme yönelik eğitimlerin teknolojiye uygun yapılması, müteahhit olmada belli başlı kriterlerin olması, kat sayısının 4-5 seviyesini aşmaması, imar kanunlarında geçici düzenlemelere gidilmemesi, yaptırımların katı ve esnek olmayan bir şekilde uygulanması, denetimlerin özel şirketler yerine devlet eliyle yapılması gibi öneriler tavsiye edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | 2024 Cilt: 5 Sayı : 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2 |