From the 16th century onwards, theater has served as a method of education for raising children and young people in specific European circles. Presently, aligned with the progress in information and communication technologies and the evolution of global political, social, cultural, and economic ties, theater has been gaining significance in foreign language education and teaching. Theatrical texts contribute not only to the four basic language skills of reading, writing, comprehension, and speaking but also to the development of communicative and social skills in students. This study aims to identify how theatrical texts contribute to the acquisition of basic language skills among students enrolled in French preparatory classes at the higher education level, as well as to ascertain the objectives attained by students during this language acquisition process. To that end, this study evaluates the perspectives of 23 students attending French preparatory classes at the School of Foreign Languages at Marmara University during the 2022-2023 academic year. These students were involved in the theatrical production “La Méga Malade Imaginaire,” which was written by Molière and adapted by Luc Boulanger. The students conveyed their perspectives through WhatsApp, and to mitigate any risk of data loss, these are electronically stored in a Word document. This study then meticulously scrutinized these perspectives, categorized them into specific headings, and then analyzed them through content analysis methodology. In conclusion, this study reported that theatrical texts play a crucial role as tools for enhancing the basic language skills of students participating in the play, and they are instrumental in reaching the predetermined objectives in the language learning process.
Theater basic language skills linguistic objectives student perspectives content analysis
16. yüzyıldan günümüze değin Avrupa’nın belirli çevrelerinde çocukların ve gençlerin yetiştirilmesi için eğitim yöntemlerinden biri olarak kullanılan tiyatro, günümüzde de bilişim ve iletişim teknolojilerinin ilerlemesine, uluslar arasında siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik ilişkilerin gelişmesine koşut olarak yabancı dil eğitim ve öğretiminde önemini arttırmaktadır. Dolaysıyla tiyatro metinleri; okuma, yazma, anlama ve konuşma olmak üzere dört temel dil becerisinin yanında öğrencide iletişimsel ve sosyal becerilerin gelişimine de katkı sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı yükseköğretim düzeyinde Fransızca hazırlık sınıflarında öğrenim gören öğrencilere tiyatro metinlerinin hangi temel dil becerileri edinilmesine katkı sağladığının ve öğrencilerin dil edinme sürecinde hangi hedeflere ulaştıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Marmara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Fransızca hazırlık sınıflarında öğrenim gören, Molière’in yazdığı ve Luc Boulanger’nin uyarladığı “La Méga Malade Imaginaire” adlı tiyatro oyununda görev alan 23 öğrencinin düşünceleri değerlendirilmiştir. Öğrenciler görüşlerini Watsapp yoluyla ifade etmiş, herhangi bir veri kaybının önüne geçmek içinse tüm görüşler bilgisayar ortamında Word dosyasına kaydedilmiştir. Çalışmada öğrenci yorumları ayrıntılı bir şekilde incelenerek belirli başlıklar halinde sınıflandırılmış sonrasında da içerik çözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Tiyatro metinlerinin, oyununda görev alan öğrencilerin temel dil becerilerinin geliştirdiği ve dil öğrenme sürecinde belirlenen hedeflere ulaşmada önemli bir araç olduğu sonucuna varılmıştır.
Tiyatro temel dil becerileri dilsel amaçlar öğrenci görüşleri içerik çözümlemesi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fransız Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |
* Hakemlerimizin uzmanlık alanlarını detaylı olarak girmesi süreçte hakem ataması açısından önem arz etmektedir.
* Dergimize gönderilen makaleler sadece ön değerlendirme sürecinde gerekçe gösterilerek geri çekilebilir. Değerlendirme sürecine geçen makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. Anlayışınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.