Bu araştırmada, TIMSS 2015 matematik başarı
testini alan dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarısını etkileyen
değişkenler incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin matematik
başarısının bağımlı değişken olduğu, matematiği sevme, matematiğe olan ilgi,
matematiğe ilişkin özgüven, ev ortamı ve okul ortamı değişkenleri ile bir
yapısal model kurulmuştur. Matematik başarısı ile ilgili değişkenlerin
incelendiği bu araştırmanın türü, ilişkisel tarama modelidir. Verilerin analizi
için ilk olarak her bir değişkenin belirlenmesinde açımlayıcı faktör analizi
kullanılmıştır. Daha sonra, yapısal eşitlik modellemesi için sayıltılar
incelenmiştir. Kurulan modelde ilk olarak ölçme modellerinin veriye uyumu
incelenmiştir. Model veri uyumu sağlandıktan sonra, yapısal model testine
geçilmiştir. Yapısal modelde, gizil değişkenlere yol katsayıları elde edilmiş
ve yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, her iki sınıf düzeyinde öğrenci
başarısını en fazla yordayan değişkenin matematiğe ilişkin özgüven olduğu
bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |