Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

2023 Vizyon Belgesi’nin Dijitalleşme Açısından İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 8, 26.04.2021
https://doi.org/10.32960/uead.855514

Öz

Milli Eğitim Bakanlığı 2023 yılına kadar yapacaklarını “2023 Eğitim Vizyonu” adıyla bir belge haline getirerek kamuoyuyla paylaşmıştır. Yapılacaklar yıllar bazında bir takvime bağlanmıştır. Ancak Covid-19 pandemisi süreci ile özellikle dijital dönüşüm hedeflerine zorunlu olarak öncelik verilerek gerçekleştirilmeye çalışılmaktadır. 2023 Vizyon Belgesi’nin, dijital dönüşüm bağlamında incelendiği bu çalışma nitel özelliktedir. Yapılan döküman analizi sonuçlarına göre; vizyon belgesinde dijital dönüşüme yer verilmiştir. Eğitimde dijitalleşme ile ilgili anahtar kavramlardan en çok ekosistem, dönüşüm, platform ve etkileşimin tekrarlandığı görülmüştür. Dijital dönüşümün fiziksel donanım ve altyapı ile dijital eğitim süreçleri olmak üzere iki kategoride toplanmış olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Balanskat, A., Blamire, R., & Kefala, S. (2006). The ICT impact report. European Schoolnet, 1, 1-71.
  • Ertürk, A. (2020). 2023 Eğitim vizyonu: Sorunlara çare mi?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 321-345.
  • Günüç, S. (2011). Dijital yerlilerde çalışan bellek ve çoklu görev. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 22-24.
  • Lorenzo, G., & Dziuban, C. (2006). Ensuring the net generation is net savvy (pp. 290-310). Boulder, CO: Educause.
  • MEB, (2010). FATİH Projesi. 28.12.2020 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. 30.12.2020 tarihinde http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden indirilmiştir.
  • MEB, (2020). Yazılım Geliştirme Eğitimini Tamamlayan Öğretmen ve Öğrenciler, Sertifikalarını Çevrim İçi Ortamda Aldılar. 03.02.2021 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/www/yazilim-gelistirme-egitimini-tamamlayan-ogretmen-ve-ogrenciler-sertifikalarini-cevrim-ici-ortamda-aldilar/icerik/823 adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020). 25 Ocak-12 Şubat 2021 Dönemi Mesleki Gelişim Programları. 03.02.2021 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/www/25-ocak-12-subat-2021-donemi-mesleki-gelisim programlari/icerik/872 adresinden erişilmiştir.
  • Parlak, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5).
  • Sabuncuoğlu, A., & Osman, G. (2008). Büyük işletmelerin web sitelerinde yer alan misyon ve vizyon ifadelerinin pazar odaklılık açısından incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 123-141.
  • Selçuk, Z. (2020). Twitter. 28.12.2020 tarihinde https://twitter.com/ziyaselcuk/status/1319514688292618240?s=20 adresinden erişilmiştir.
  • Taşkıran, A. (2017). Dijital çağda yükseköğretim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 96-109.
  • Tutkunca, T. (2020). İşletmelerde dijital dönüşüm ve ilgili bileşenlerinin analiz edilmesi üzerine kavramsal bir araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 65-75.
  • Ülgen, H., & Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim (5. Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Wach, E., & Ward, R. (2013). Learning about qualitative document analysis. 25.12.2020 tarihinde https://opendocs.ids.ac.uk/opendocs/handle/20.500.12413/2989 adresinden erişilmiştir.
  • Yalçın, F.G. (2020). 2020 Yılı Global Dijital Raporu. 28.12.2020 tarihinde https://www.fundalina.com/2020-yili-global-dijital-raporu/ adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 8, 26.04.2021
https://doi.org/10.32960/uead.855514

Öz

The Ministry of Education has made a document called “2023 education vision” that it will do until 2023 and shared it with the public. Things are linked to a calendar based on years. But with the Covid-19 pandemic process, in particular, digital transformation goals are tried to be achieved by giving priority to them. This study, which examines the 2023 Vision Document in the context of digital transformation, is qualitative. According to the results of the document analysis, digital transformation is included in the vision document. Of the key concepts related to digitalization in education, the ecosystem, transformation, platform and interaction have been repeated the most. It has been concluded that digital transformation is grouped into two categories: physical equipment and infrastructure and digital education processes.

Kaynakça

  • Balanskat, A., Blamire, R., & Kefala, S. (2006). The ICT impact report. European Schoolnet, 1, 1-71.
  • Ertürk, A. (2020). 2023 Eğitim vizyonu: Sorunlara çare mi?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 321-345.
  • Günüç, S. (2011). Dijital yerlilerde çalışan bellek ve çoklu görev. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 22-24.
  • Lorenzo, G., & Dziuban, C. (2006). Ensuring the net generation is net savvy (pp. 290-310). Boulder, CO: Educause.
  • MEB, (2010). FATİH Projesi. 28.12.2020 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.html adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. 30.12.2020 tarihinde http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden indirilmiştir.
  • MEB, (2020). Yazılım Geliştirme Eğitimini Tamamlayan Öğretmen ve Öğrenciler, Sertifikalarını Çevrim İçi Ortamda Aldılar. 03.02.2021 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/www/yazilim-gelistirme-egitimini-tamamlayan-ogretmen-ve-ogrenciler-sertifikalarini-cevrim-ici-ortamda-aldilar/icerik/823 adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020). 25 Ocak-12 Şubat 2021 Dönemi Mesleki Gelişim Programları. 03.02.2021 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/www/25-ocak-12-subat-2021-donemi-mesleki-gelisim programlari/icerik/872 adresinden erişilmiştir.
  • Parlak, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5).
  • Sabuncuoğlu, A., & Osman, G. (2008). Büyük işletmelerin web sitelerinde yer alan misyon ve vizyon ifadelerinin pazar odaklılık açısından incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 123-141.
  • Selçuk, Z. (2020). Twitter. 28.12.2020 tarihinde https://twitter.com/ziyaselcuk/status/1319514688292618240?s=20 adresinden erişilmiştir.
  • Taşkıran, A. (2017). Dijital çağda yükseköğretim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 96-109.
  • Tutkunca, T. (2020). İşletmelerde dijital dönüşüm ve ilgili bileşenlerinin analiz edilmesi üzerine kavramsal bir araştırma. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 65-75.
  • Ülgen, H., & Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim (5. Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Wach, E., & Ward, R. (2013). Learning about qualitative document analysis. 25.12.2020 tarihinde https://opendocs.ids.ac.uk/opendocs/handle/20.500.12413/2989 adresinden erişilmiştir.
  • Yalçın, F.G. (2020). 2020 Yılı Global Dijital Raporu. 28.12.2020 tarihinde https://www.fundalina.com/2020-yili-global-dijital-raporu/ adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İzzet Karaca 0000-0002-9681-5073

Nahide Karaca 0000-0003-2497-0717

Yayımlanma Tarihi 26 Nisan 2021
Kabul Tarihi 12 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaca, İ., & Karaca, N. (2021). 2023 Vizyon Belgesi’nin Dijitalleşme Açısından İncelenmesi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 5(1), 1-8. https://doi.org/10.32960/uead.855514