Dil becerileri bir dilin temel yapı taşlarını oluşturmaktadır. Bu becerilerin bireylere kazandırılması, Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda belirlenen kazanımlar aracılığıyla gerçekleştirilir. Geleneksel ölçme ve değerlendirme sistemlerinde genellikle okuma ve yazma becerileri ölçülürken dinleme ve konuşma becerileri öğretmenler tarafından göz ardı edilmektedir. Güncellenen ölçme ve değerlendirme sistemi ise bu eğilimi ortadan kaldırarak her beceri için ayrı bir ölçme süreci sunmaktadır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin güncellenen ölçme ve değerlendirme sistemi hakkında görüşlerini incelemek ve bu görüşler doğrultusunda -varsa- sistemin eksikliklerinin veya sınırlılıklarının neler olduğunu belirlemektir. Bu amaçla araştırmacılar tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuş ve Artvin ili Merkez ilçesinde görev yapmakta olan Türkçe öğretmenleri ile görüşülerek mevcut veriler toplanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni tercih edilmiştir. Verileri toplamak için araştırmacıların geliştirdiği sorulardan oluşan bir görüşme formu; araştırmaya katılım sağlayan Türkçe öğretmenlerinin bazı demografik özelliklerini belirlemek amacıyla bir anket formu kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular araştırmacı tarafından sınıflandırılmış, tablolara aktarılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenleri güncellenen Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme sisteminin zaman açısından sınırlılık oluşturduğunu, kalabalık sınıflarda uygulamanın güç olduğunu ifade etmişlerdir. Çalışma sonucunda ulaşılan bulgulara yönelik öneriler sunulmuştur.
Language skills form the fundamental building blocks of a language. The acquisition of these skills is achieved through the objectives outlined in the Turkish Language Course Curriculum. While traditional assessment systems tend to focus primarily on reading and writing skills, listening and speaking skills are often overlooked by teachers. The updated assessment system, however, eliminates this tendency by offering a separate evaluation process for each skill. In this context, the aim of this study is to examine the views of Turkish language teachers regarding the updated assessment system and to identify any shortcomings or limitations of the system, if any, based on these views. For this purpose, a semi-structured interview form was created by the researchers, and data were collected through interviews with Turkish language teachers working in the Central district of Artvin province. The phenomenology design, one of the qualitative research methods, was preferred in the study. To collect data, question interview form developed by the researchers and a survey form aimed at determining some demographic characteristics of the participating Turkish language teachers were used. The data were analyzed using the content analysis method. The findings were classified, tabulated, and interpreted by the researcher. As a result of the study, Turkish language teachers expressed that the updated Turkish language course assessment system poses time limitations and is challenging to implement in crowded classrooms. Recommendations were provided based on the findings of the study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |