Teknolojik gelişmeler bireysel ve toplumsal alanda
etkisini göstermektedir. Bu durumun toplumsal yapının oluşmasında önemli rolü
olan okulları da etkilediği görülmektedir. Teknolojik gelişmelerin getirdiği
bir sonuç olarak İnternet kavramı ortaya çıkmıştır. 70’li yıllarda ABD’den
yayılmaya başlayan bu önemli teknolojik gelişme insanların evinde, iş yerinde
kullanılabilir bir hale gelmiştir. İnternetin ve beraberinde sosyal medya
iletişim araçlarının bireylerin eğitiminde olumlu veya olumsuz yönde etkilerinin
olması kaçınılmazdır. Okullarımızda İnternetin faydalarını artıracak,
zararlarını kontrol altına alacak çalışmalar yapılmaya devam edilmektedir. Okullarımız özelinde baktığımızda Fatih
projesi kapmasında İnternetin etkin ve verimli kullanılması adına fiber altyapı
getirilmiştir. Öğrencilerimizin soru ve sorunlarına kısa zamanda cevap
bulabileceği İnternet sınıflarımıza kadar inmiştir. Ayrıca eğitim-öğretim yapan
okullarımıza İnternete sınıf ortamında bağlanmak adına akıllı tahtalar takılmış
ve takılmaya devam edilmektedir. Okullarda bu doğrultuda teknoloji destekli
eğitim-öğretim programları tasarlanmaktadır. Ayrıca genel olarak teknolojinin
özelde ise İnternetin ve sosyal medyanın bireysel kullanımından dolayı bireyleri
etkilediği bilinen bir durumdur. Bu sebeple İnternet ve sosyal medyanın eğitsel
nitelikleri üzerine araştırmaların olduğu görülmektedir. Sosyal medyayı ve İnterneti
öğrencilerin eğitimine pozitif yönde katkı yapabilecek bir mecra haline
getirmek için çalışmalar yapılması gereklidir. Bu araştırmanın amacı İnternet
ve sosyal medyanın eğitsel yönden kullanımına yönelik çalışmaların
değerlendirilmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman
analizi kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır.
İnternetin eğitsel amaçlar doğrultusunda kullanımı üzerine yapılan araştırmalar
arasından lisansüstü tezler örneklem olarak belirlenmiştir. Bu amaçla alanla
ilgili tezler ve makaleler analiz edilmiştir. Sonuçlar incelendiğinde İnternete
ve sosyal medyaya eğitsel nitelikler kazandırılabilmesi, İnternet
bağımlılığının cinsiyet yönünden farklılaşması gibi konuların ön plana çıktığı
görülmüştür.
Technological
developments show their effect on individual and social areas. It is seen that
this situation affects schools which play an important role in the formation of
social structure. As a result of technological developments, the concept of İnternet
has emerged. This important technological development, spreading from the US in
the 70s, has become available to people around the world at home and at work.
It is inevitable that the İnternet and the social media communication tools
that it brings will have positive or negative contributions to human education.
In our schools, studies to control the damages that will increase the benefits
of the İnternet continue to be carried out rapidly. When we look at our
schools, fiber infrastructure has been introduced in order to use the İnternet
effectively and efficiently in the conquest of Fatih project. We have reached
our İnternet media classes where our students can find answers in a short time.
In addition, smart boards have been installed and continue to be installed on
the İnternet in order to be able to access the İnternet in the classroom
environment. In this direction, technology-supported education programs are
designed in schools. In addition, it is known that technology in general
affects the individuals due to individual usage of İnternet and social media in
particular. Due to these characteristics, it is seen that there are researches
on educational qualities of İnternet and social media. It is necessary to carry
out studies to make social media and the İnternet a medium that can contribute
positively to the education of students. The aim of this study is to evaluate
the educational use of İnternet and social media. In this research, document
analysis, one of the qualitative research methods, was used. Purposeful
sampling method was used in the research. Among the researches on the use of
the İnternet for educational purposes, graduate theses were selected as
samples. For this purpose, theses and articles related to the field were
analyzed. For this purpose, theses and articles related to the field were
analyzed. The results are important in terms of providing educational
qualifications to the İnternet and social media.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |