Many children with severe disabilities are having difficulties in communication. These difficulties limit their social interaction and communication with their peers and other people. Some of these children may develop inappropriate and unacceptable forms of communication to interact with people. Performing a comprehensive assessment and choosing an effective intervention are extremely important to prevent these children from developing inappropriate communication behaviors and teach them more functional and acceptable communication skills. This study provides information regarding how to perform a comprehensive assessment and introduce the communication matrix, which is an online assessment tool used to get further information of a child’s communication skills. Sample assessment results of a 13-year-old, seven grades, female student with communication difficulties is provided and sample objectives are developed based on student’s assessment results. In addition, evidence-based practices and the importance of their use for children with communication difficulties are explained.
disability communication assesment evidence-based practices interventions
İleri derecede özel gereksinimli çocukların birçoğu iletişim konusunda çeşitli zorluklar yaşamaktadır. Bu zorluklar, çocukların akranlarıyla ve diğer insanlarla olan iletişimini ve sosyal etkileşimini sınırlamaktadır. Bu çocukların bir kısmı etkileşimde bulunmak için uygunsuz ve kabul edilemez iletişim biçimleri geliştirebilmektedir. Bu çocukların uygunsuz iletişim davranışlarını öğrenmelerini önlemek ve daha işlevsel ve kabul edilebilir iletişim becerilerini öğrenmelerini sağlamak için kapsamlı bir değerlendirme yapmak ve etkili bir uygulama seçmek önemlidir. Bu çalışma, kapsamlı bir değerlendirmenin nasıl yapılacağına ilişkin bilgiler sağlayarak bir çocuğun iletişim becerileri hakkında daha fazla bilgi almak için kullanılabilecek, İngilizce’de “communication matrix” olarak bilinen ve Türkçe’de de “iletişim tablosu” olarak ifade edilebilecek, çevrimiçi değerlendirme aracını tanıtmaktadır. Çalışmada, iletişim yetersizliği bulunan 13 yaşındaki yedinci sınıf bir kız öğrencinin değerlendirme sonuçları örnek olarak verilerek bu değerlendirme sonuçlarına göre örnek hedef davranışlar belirlenmiştir. Ek olarak, çalışmada kanıt temelli uygulamalar ve bu uygulamaların iletişim zorluğu yaşayan çocuklar için önemi açıklanmıştır.
özel gereksinim iletişim değerlendirme kanıt temelli uygulama
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |