Bu araştırmanın amacı eğlenceli eğitsel materyallerle yapılan oyun yönteminin öğrencinin fen dersine karşı tutumuna ve akademik başarısına etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini, deney ve kontrol grupları olmak üzere toplamda 30 kişiden oluşan 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma üç hafta boyunca toplamda 12 ders saati uygulanmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Nicel veri ölçme araçları olarak “Fen’e Yönelik Tutum Ölçeği”, nitel veri ölçme aracı olarak ise “Öğrenci Görüşme Formu ve Araştırmacı Gözlem Formu” kullanılmıştır. İlköğretim 6. sınıf müfredatında yer alan “Elektriğin İletimi” ünitesi seçilmiş ve deney grubuna eğlendirici eğitsel materyallerle oyun yöntemi ile öğretim yapılmış, kontrol grubunda ise müfredata uygun öğretim yöntemine yer verilmiştir.
Araştırma sonucunda, her iki grubun tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu sonuçtan yola çıkılarak, öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumları üzerinde “Eğlendirici Eğitsel Materyallerle Oyun Yönteminin“ müfredata uygun öğretim yöntemlerine göre daha etkili olduğu söylenebilir. Akademik başarı testi sonuçlarında ise bir fark bulunmamıştır. Görüşme sonuçları ise öğrencilerin fen bilimleri dersinde eğlendirici eğitsel materyallerle oyun yöntemi kullanımına yönelik görüşlerinde; konuyu öğrenirken zorluk çekmediklerini, eğlenerek öğrendiklerini, derste mutlu olduklarını ve bir sonraki ders için merakla beklediklerini belirtmişlerdir. Gözlem formu sonuçlarında ise öğrenciler arası işbirliği, sorumluluk, özgüven ve akran öğretiminin arttığı görülmüştür.
The aim of the research is to examine the effect of game method made with entertaining educational materials on student's attitude towards science lesson and academic success. The sample consists of 30 (6th grade) students, consisting of experimental and control groups. The research was applied for three weeks, 12 lesson hours in total. Mixed method was used in the study. Data collection tools "Attitude Scale towards Science", "Academic Achievement Test", "Student Interview Form and Researcher Observation Form" were used. The unit of “Conduction of Electricity” in the 6th grade curriculum of primary education was chosen and the experimental group was taught with the method of play with entertaining educational materials, while the control group included a teaching method in accordance with the curriculum. As a result, a significant difference was found between the attitudes of both groups. Based on this result, it can be said that "Game Method with Entertaining Educational Materials" is more effective than teaching methods in accordance with the curriculum on students' attitudes towards science lesson. There was no difference in academic achievement test results. Interview results are; They stated that they did not have any difficulties while learning the subject, that they learned with fun, that they were happy in the lesson and that they were eagerly awaiting the next lesson. In the results of the observation form, it was seen that cooperation, responsibility, self-confidence and peer teaching among students increased.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 12 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |