Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LEAGUE OF LEGENDS GAME CHARACTERS SELECTION PROBLEMS OF THE MULTICRITERIA DECISION MAKING METHOD AND SOLUTION

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 166 - 184, 27.12.2016

Öz

Strategy games occupy a very important place in gaming industry. In this study, character

selection is made according to the rival team which is created by developing scenarios for Summoner's Rift in

League of Legends (LOL) strategy game and Howling Abyss modes. In order to solve the problem, Analytical

Hierarchy Process (AHP), TOPSIS and PROMETHEE methods are utilized from multicriteria decision making

methods in Summoner's Rift and Howling Abyss mode. For the problem, five alternatives determined according to

four criteria are evaluated. While Yasuo is chosen as the best character with both methods for Summoner's Rift

mode, Character Jinx is determined to be best alternative in Howling Abyss mode.

Kaynakça

  • Bali, Ö.(2013), Bulanık boyut analizi ve bulanık VIKOR ile bir ÇNKV modeli: personel seçimi
  • problemi, KHO Bilim Dergisi, 23(2), 125-149.

LEAGUE OF LEGENDS OYUNU KARAKTER SEÇİM PROBLEMİNİN ÇOK ÖLÇÜTLÜ KARAR VERME YÖNTEMLERİ İLE ÇÖZÜMÜ

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 166 - 184, 27.12.2016

Öz

Strateji oyunları oyun endüstrisinde çok önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada, League of

Legends (LOL) stratejisi oyunundaki Sihirdar Vadisi ve Sonsuz Uçurum modları için senaryolar geliştirilerek

oluşturulan rakip takıma göre karakter seçimi yapılmıştır. Problemi çözmek için Sihirdar Vadisi ve Sonsuz Uçurum

modunda çok ölçütlü karar verme yöntemlerinden Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS),TOPSIS ve PROMETHEE

yöntemleri kullanıldı. Problem için belirlenen dört kritere göre seçilen beş alternatif değerlendirildi. Sihirdar Vadisi

modu için her iki yöntemde de Yasuo en iyi karakter seçilirken, Sonsuz Uçurum modunda ise Jinx karakteri en iyi

alternatif olarak belirlendi.

Kaynakça

  • Bali, Ö.(2013), Bulanık boyut analizi ve bulanık VIKOR ile bir ÇNKV modeli: personel seçimi
  • problemi, KHO Bilim Dergisi, 23(2), 125-149.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Articles
Yazarlar

Merve Ercan Bu kişi benim

Meral Yıldırım Bu kişi benim

Çiğdem Oturak Bu kişi benim

Tamer Eren

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Kabul Tarihi 8 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ercan, M., Yıldırım, M., Oturak, Ç., Eren, T. (2016). LEAGUE OF LEGENDS OYUNU KARAKTER SEÇİM PROBLEMİNİN ÇOK ÖLÇÜTLÜ KARAR VERME YÖNTEMLERİ İLE ÇÖZÜMÜ. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 2(3), 166-184.
e-ISSN: 2458-8628