Bu çalışmada ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin mesleki değerlere sahip olma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
amaçlanmaktadır. İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mesleki değerlerinin cinsiyet, kıdem, görev yapılan şehir, mezun olunan fakülte gibi
değişkenler açısından incelendiği bu araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini 2016 TÜİK verilerine göre İç Anadolu Bölgesinde
nüfusu en fazla olan Kayseri, Konya ve Ankara şehirlerinde ilkokul ve ortaokul kademesi devlet okullarında çalışan öğretmenler arasından tesadüfi
örnekleme yöntemi ile seçilen 353 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada; araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ile öğretmenlerin
mesleki değerlerini belirlemek amacıyla Tunca (2012) tarafından geliştirilen “Öğretmen Mesleki Değerler Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan araştırma
sonucunda öğretmenlerin mesleki değerlere sahip olma düzeylerinin cinsiyet, şehir, mezun olunan fakülte değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık
görülmez iken mesleki kıdem değişkeni açısından görüşlerin farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Mesleki Değerler Öğretmen Mesleki Değerler Ölçeği İlkokul Öğretmenleri Ortaokul Öğretmenleri
This study aimed to define in-service primary and middle school teachers’ levels of adopting professional values and to evaluate these levels in
relation to a range of variables. The study, which explored the levels of professional values adopted by primary and middle school teachers and their
perceptions about these levels in relation a range of variables such as gender, seniority, city of employment and school of graduation, employed the
survey model. The study sample consisted of 353 teachers. In this study, the Personal Information Form which was developed by the researchers and
the “Teachers’ Professional Values Scale” (TPVS)” which was developed by Tunca for determining teachers’ professional values were used. Results
of this study indicate that primary and middle school teachers have the impression that they already possess this value at a high level. Levels of
professional values did not display any significant difference in the sub-dimensions being respectful to differences, individual and social
responsibility, being against violence while the sub-dimension being open to cooperation exhibited a significant difference in favor of primary school
teachers.
Professional Values Scale of Professional Values of Teachers Primary School Teachers Middle School Teachers
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |