Bu çalışmanın temel amacı öğretmenlerin
ve velilerin okul öncesi eğitim kurumlarındaki veli
toplantılarına ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim- öğretim
yılında Bitlis iline bağlı Tatvan ilçesi, Siirt ve Van ili merkez ilçelerine
bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören çocukların velileri ve bu
okullarda çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama aracı
olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen uzman görüşüne başvurulan ve bu
görüşler doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yapılan 26 maddelik “Veli Toplantısına
İlişkin Veli Görüş Anketi” ve yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Nicel ve nitel araştırma desenlerinin birlikte ele alındığı karma yöntem
kullanılmıştır. Normal dağılımın görüldüğü maddelerde, nicel verileri analiz etmek için
frekans, %, cinsiyet için t-testi,
öğrenim durumu içinde ANOVA testi;
nitel verilerin analizi içinde betimsel ve içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, velilerin , öğretmenin veli
toplantılarını belli bir plan ve aşamaya göre gerçekleştirdiği, yapılan bütün veli toplantılarına katılımın sağladığı ve veli toplantısında öğretmene çocuğun
sınıf-içi arkadaş ilişkileri ile ilgili soru sorulduğu görüşüne daha fazla katılım
gösterdikleri görülmüştür. Ayrıca, kadın velilerin yapılan bütün toplantılara
katılım gösterdikleri ve veli toplantılarını çocuklarının gelişimi hakkında
birer ipucu olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |