Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde kullandıkları yöntem ve tekniklere yönelik görüş ve yeterliklerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin farklı yerlerinde görev yapan 160 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırma, tarama modeline dayalı betimsel bir çalışma niteliğindedir. Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili yeterlik düzeyleri ve görüşlerinin belirlenmesi amacıyla veri toplama aracı olarak görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda okul öncesi öğretmenleri, fen eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin uygulanmasıyla ile ilgili kendilerini yeterli ve kısmen yeterli olarak görmekte; öğretenlerin kendilerini yetersiz hissettikleri yöntem ve tekniklerin başında proje çalışmaları, inceleme gezisi, analoji gelmekte; öğretmenler fen eğitiminde en çok oyun, deney ve dramayı kullanmakta; öğretmenlerin yöntem ve teknikleri belirlerken dersin hedeflerine, öğrenci sayısına, konunun özelliğine ve öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyine dikkat ettikleri görülmektedir. Araştırma sonucuna bağlı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |