Bu çalışmanın temel amacı, başarı yönelimleri, ile cinsiyetin ortak etkisinin
öğrenci yaşam doyumunun farklı boyutlarını yordama gücünün belirlenmesidir. Bu
amaçla, 229 kız ve 180 erkek olmak üzere toplam 409 lise öğrencisine Çok Boyutlu
Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği ve Başarı Amaç Yönelimleri Ölçeği sunulmuştur.
Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre, öğrenme yönelimi başta okul yaşam
doyumu olmak üzere tüm yaşam doyumu boyutlarını anlamlı düzeyde yordamakta
ve okul, benlik ve yaşanılan çevre boyutları performans kaçınma yönelimi tarafından
olumsuz yönde yordanmaktadır. Ayrıca, performans kaçınma yönelimi ile cinsiyetin
ortak etkisinin okul yaşam doyumunu yordama gücü anlamlıdır. Bu bulgular, başarı
yönelimlerinin sadece akademik değişkenleri açıklamak açısından yararlı bir kavram
olmayıp, ergenlerin yaşamlarının her alanına ilişkin doyum düzeyleriyle de ilişkili
olduğunu ve bu ilişkilerin cinsiyete göre farklılaştığını göstermektedir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 28 Sayı: 1 |