Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının elektromanyetik kirliliğe ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmanın katılımcılarını 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ankara’da bulunan bir devlet üniversitesinin ikinci sınıfında öğrenim gören toplam 20 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplandığı katılımcılar, araştırmacının araştırma problemlerine cevap bulacağına inandığı kişileri seçmesine olanak veren amaçlı örnekleme ile belirlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik yöntem kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu sorular yolu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının elektromanyetik kirlilik hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının bu konuda bilinçlendirilmesi gerekliliği önerilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 28 Sayı: 2 |