Altı el piyano eserleri, piyano eğitimi, oda müziği eğitimi vermek ve sahne deneyimini öğretmek için iyi, etkili bir literatür olabileceği düşünülse bile altı el piyano müzik eğitiminde sınırlı bir yere sahiptir. Bu araştırmada ‘Türkiye'de altı el piyanonun yeri nedir?’ araştırma sorusu araştırılmıştır. Araştırmanın amacı, piyano eğitimi materyalleri geliştirmektir. Altı piyano eğitimcisinin yarı yapılandırılmış görüşme sorularına verdikleri cevaplar N-Vivo 11 nitel araştırma programı ile analiz edilmiştir. Altı el piyano eğitimcileri ve icracıları cevaplarına göre altı el piyano parçaları renkli, keyif verici piyano eserlerdir. Sonuçlara göre altı el piyano eserlerini yaygınlaştırmak için altı el için yeni eserler yazılması ve bu eserlerin piyano ve oda müziği müfredatında yer alması görüşleri ortaya çıkmıştır.
Six-hands piano literature has several places in music education. It is thought that these pieces can be effective material for teaching piano and chamber music as well as for stage experience. ‘What is the place of six-hands piano literature in piano education in Turkey?’ as a research question was investigated. Six piano educators were interviewed with semi-structured questions, and the results were analysed with the N-Vivo 11 Qualitative Research Program. According to the answers the six piano educators and performers gave to the semi-structured interview questions, six-hands piano pieces are colourful, enjoyable piano literature for playing, and six-hands piano literature should be used in a more widespread manner by composing new pieces and by appearing in the piano and chamber music curriculum.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 31 Sayı: 2 |