Bu araştırmada, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinin farklı fakülte/ yüksekokullarında okuyan öğrencilerin tükenmişlik ve yaşam doyumu durumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Güz döneminde Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ziraat Fakültesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Sağlık Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun birinci ve dördüncü sınıfında okumakta olan öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu, Tükenmişlik durumu için ilk olarak Schaufeli, Martinez, Marques-Pinto, Salnova ve Bakker (2002) tarafından geliştirilen; Çapri, Gündüz ve Gökçakan (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Ölçeği- Öğrenci Formu (MTÖ-ÖF); Yaşam Doyumu durumu için Diener, Emmons, Larsen ve Griffin (1983) tarafından geliştirilmiş, Türkçe geçerlilik ve güvenirlik çalışması Köker (1991) tarafından yapılmış Yaşam Doyumu Ölçeği (YDÖ) kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin, cinsiyet, doğum tarihi, sınıf, okuduğu fakülte/yüksekokul, mezun olunan lise türü, aylık gelir, sigara kullanma durumu, matematikte hissedilen seviye, etkinliklere katılma durumu ve haftalık ders saati yükü değişkenleri ile tükenmişlik durumları; cinsiyet, sınıf, kardeş sayısı, aylık gelir, sigara kullanma durumu, matematikte hissedilen seviye, doğup büyüdüğü yer ve etkinliklere katılma durumu değişkenleri ile yaşam doyumu durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
FEN.A3.16.036
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | FEN.A3.16.036 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 32 Sayı: 2 |