Ulaştırma; kişilerin, eşyaların, hizmetlerin ve
bilgilerin ekonomik, hızlı ve güvenli olarak, fayda sağlayacak şekilde yer
değiştirmesidir. Ulaşım faaliyetleri hammaddelerin yer değiştirmesine,
insanların iş ve tatil yerlerine ulaşarak tüketici ve üretici konuma
gelmelerine neden olmaktadır. Ülkemizde 2003 yılında Ulaştırma Bakanlığının aldığı bir karar ile iç hat
havayolu taşımacılığında yaşanan serbestleşme sonucunda birçok firma havayolu
taşımacılığına başlamıştır. Bu çalışmada Türkiye’de şehirlerarası seyahatlerde bulunan
bireylerin havayolu şirket tercihlerinde etkili olan faktörler analiz edilmektedir.
Havayolu şirketini tercih etmede etkili
olan faktörler 5’li likert analizine tabi tutulmuş ve şirketlerinden THY 3.84
ortalama ile ilk sırada yer alırken, 3.78 ile Onurair ikinci, 3.70 ile Pegasus
üçüncü sırada yer almıştır. Ardından 3,67’şer ortalama ile Atlasjet ve Sun
Express, 3,60’şar ortalama ile Anadolujet ve Borajet gelmektedir. Tüm havayolu
şirketlerinde bilet fiyatlarıyla beraber zamanında kalkış-varış, güvenlik,
konfor ve seferlerin iptal olmaması en yüksek ortalamaya sahip olan faktörler
olarak tespit edilmiştir.Havayolu şirketini tercih etmede etkili olan faktörler 5’li likert
analizine tabi tutulmuş ve şirketlerinden THY 3,84 ortalama ile ilk sırada yer
alırken, 3,78 ile Onurair ikinci, 3,70 ile Pegasus üçüncü sırada yer almıştır.
Ardından 3,67’şer ortalama ile Atlasjet ve Sun Express, 3,60’şar ortalama ile
Anadolujet ve Borajet gelmektedir. Tüm havayolu şirketlerinde bilet
fiyatlarıyla beraber zamanında kalkış-varış, güvenlik, konfor ve seferlerin
iptal olmaması en yüksek ortalamaya sahip olan faktörler olarak tespit
edilmiştir.
Transportation can be defined
as the economic, rapid, secure and merit-based move of the persons, goods,
services and information. Thanks to transportation activities, the raw
materials are relocated and the persons reach to the business and holiday
destinations and become customers and producers. With the decision taken by the
Turkish Ministry of Transportation in 2003 for achieving liberalization in the
domestic airway transportation, the number of companies operating in the field
has increased. The factors affecting the
airline company preferences of the persons in domestic travels are analysed.
The factors affecting the airline company preferences were subjected to the
5-point Likert analysis. Among the companies, Turkish Airlines took the first
place with the average of 3,84, Onur Air was the second with the average of
3,78, and Pegasus was ranked third with 3,70 average. These companies were
followed by Atlasjet and Sun Express with the average of 3,67, and by
Anadolujet and Borajet with the average of 3,60. For all of the airline
companies, ticket prices, along with timely departure-arrival, safety, comfort,
and cancellation status of the flights were identified as the factors having
the highest averages.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat Bölümü
RİZE