Yapay zeka (YZ) mevcut ve gelişen uygulamaları aracılığıyla, insan kaynakları yönetiminin hak ettiği değeri kazanmasına ve farklılık yaratmasına katkı sunmaktadır. İnsan kaynakları yönetiminde yapay zekanın asıl işlevi; çalışanlara yardım etmek, onların eğitim – gelişimleriyle işlerinde daha uzman olmalarını mümkün kılmaktır. Bunun için mümkün olan en iyi rahat çalışma ortamını oluştururken, çalışanların avantaj ve dezavantajlı yönlerini tespit ederek onların kurum içindeki kariyer seçimlerinde rehberlik haritası hazırlamaktır. Ancak bu destek, bazen çalışanlar tarafından negatif değerlendirilmektedir. Çalışanlar, yapay zekanın işlerini ellerinden alacağı ve kendi yerlerine geçeceği algısına kapılmaktadırlar. Günümüzde insan kaynakları iş süreçlerinde yoğun biçimde kullanılan yapay zeka özellikle iş süreçlerinin hızlanması ve yaşanabilecek olan insan odaklı hataların azaltılması için oldukça önemli hale gelmiştir. Bu çalışma kapsamında insan kaynakları yönetiminde yapay zeka kullanımı konusu incelenmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |