Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 4, 24 - 38, 31.05.2020

Öz

Kaynakça

  • Atay, Lütfi (2003). Turistlik Destinasyon Pazarlaması ve Bir Alan Uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). DEÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. Bayraktar, Levend (2009), “Bir Düşünce Ekolü Olarak Anadoluculuk”, Felsefe Dünyası, 49. 69-80. Bilton, Cris (2009), ‘‘Relocating Creativity in Advertising’’, Creativity, Innovation and the Cultural Economy, (Edited by And C.Prattand Paul Jeffcutt), Routledge Milton Park, Abingdon. Bottomore, Tom (2013). Frankfurt Okulu ve Eleştirisi. (çev. Ümit Hüsrev Yolsay). Say. İstanbul. Çobanoğlu, Özkul (2007). Âşık Tarzı Edebiyat Geleneği ve İstanbul. 3F Yayınevi. İstanbul. Eröz, Sibel; Doğdubay, Murat (2012), ‘‘Turistlik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi’’ . Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. C. 27. S.1. 137-157. Fidan, Süleyman. (2017). Âşıklık Geleneği ve Medya Endüstrisi- Geleneksel Müziğin Medyadaki Serüveni- . Grafiker Yayınları. Ankara. Flew, Terry (2013), ‘‘Creatıve Industrıes and Cıtıes’’,Creative Industries and Urban Development (Edit.Terry Flew), RoutledgeMilton Park, Abingdon. Florida, Richard (2005). Cıtıes and the Creative Class. A member of the Perscus Books Group Newyork. ______________(2012). The Rıse of the Creative Class.Published by Routledge, Milton Park, Abingdon U.K. Hartley, John vd (2013). ‘‘Yaratıcı Endüstriler Temel Kavramlar’’ .(çev. Ahmet Tolungüç vd. ) Ankara. James, C.Kaufman; Robert, J. Sternberg (2015). ‘‘The Creative Mind’’. Creatıve Industrıes, (Edit J. Candana vd.). Oxford Unıversıty Press. Köksal, Yüksel; Özdemir, Şuayip. (2013). ‘‘Bir İletişim Aracı Olarak Sosyal Medyanın Tutundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme’’. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 323-337. Meriç, Murat (2017). Türkçe Sözlü Hafif Batı Müziği. İletişim Yayınları. İstanbul. ÖZDEMİR, Nebi (2012). Kültür Ekonomisi ve Yönetimi(Seçki) Hacettepe, Ankara. ______________ (2017). Kültür Bilimi ve Yönetimi. Grafiker Yayınları, Ankara. Pamuk, Orhan (2014). Kar. YKY. İstanbul. Pratt; Andy C (2008). ‘‘Creative Cities: The Cultural Industries and the Creative Class’’ .Geografiska Annaler. Series B, Human Geography, Vol. 90, No. 2 (2008), pp. 107-117. URL-1 https://www.youtube.com/watch?v=2VPL9cdKvCg (E.T: 07.12.2019) URL-2 https://www.youtube.com/watch?v=qCmInUZ3Hq4 (E.T: 15.12.2019) URL-3 https://www.youtube.com/watch?v=Qn2pPG6hghI (E.T: 15.12.2019) URL- 4 https://kars.ktb.gov.tr/TR-54956/istatistikler.html (E.T: 21.12.2019) URL-5 http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/trenler/anahat-trenleri/ (E.T: 23.12.2019) URL-6http://aregem.kulturturizm.gov.tr/TR-50837/somut-olmayan-kulturel-mirasinkorunmasi-sozlesmesi-hak-.html (E.T: 25.12.2019). URL-7 https://biruni.tuik.gov.tr/bolgeselistatistik/

KİTLELERİN DOĞU EKSPRESİNİ KEŞFİ BAĞLAMINDA YARATICI SINIF VE YARATICI ENDÜSTRİLERİN ROLÜ: KARS İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 4, 24 - 38, 31.05.2020

Öz

21.yy’ın yeni ekonomi modeli olarak sunulan yaratıcı endüstriler kavramı, özü itibariyle kültürel politikaların aynı zamanda ekonomik politikalarla ilişkili olduğu öne sürülen bir yaklaşımdır. Bu yaklaşıma göre beceri, yetenek ve yaratıcılık gerektiren reklamcılık, mimari, sanat ve antika piyasası, el sanatları, tasarım, moda, film, video, müzik, gösteri sanatları, yayıncılık, yazılım, televizyon ve radyo, video ve bilgisayar oyunları gibi girişimler yaratıcı endüstriler çatısı altında düşünülmektedir. Yaratıcı endüstriler kavramının en önemli parçasını yaratıcı sınıf bireyleri oluşturmaktadır. Yaratıcı sınıf üyeleri, işçi sınıfı gibi bedenleriyle değil, zihinleriyle çalışarak yeni anlamlı formlar yaratırlar. Yaratıcı sınıf bireylerinin yönelimleri kitlelerin tercihlerinde önemli rol oynamaktadır.
Bu makalede, kitlelerin Doğu Ekspresini keşfi bağlamında yaratıcı sınıf ve yaratıcı endüstrilerin rolü incelenmiştir. Çalışmada, yaratıcı sınıf bireylerinin Kars’ta oluşan turizm potansiyelinde doğrudan etkisinin olduğu görülmüştür. Yaratıcı sınıf ve yaratıcı endüstriyel yönelimlerin kitlelerin tercihlerinde nasıl rol oynadıkları, Kars ili Kültür ve Turizm Müdürlüğünün paylaştığı yıllara göre Kars’ta konaklayan turist sayısı ve Ani Harabelerini ziyaret eden turist sayısı verilerinden hareketle gösterilmiştir.

Kaynakça

  • Atay, Lütfi (2003). Turistlik Destinasyon Pazarlaması ve Bir Alan Uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). DEÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. Bayraktar, Levend (2009), “Bir Düşünce Ekolü Olarak Anadoluculuk”, Felsefe Dünyası, 49. 69-80. Bilton, Cris (2009), ‘‘Relocating Creativity in Advertising’’, Creativity, Innovation and the Cultural Economy, (Edited by And C.Prattand Paul Jeffcutt), Routledge Milton Park, Abingdon. Bottomore, Tom (2013). Frankfurt Okulu ve Eleştirisi. (çev. Ümit Hüsrev Yolsay). Say. İstanbul. Çobanoğlu, Özkul (2007). Âşık Tarzı Edebiyat Geleneği ve İstanbul. 3F Yayınevi. İstanbul. Eröz, Sibel; Doğdubay, Murat (2012), ‘‘Turistlik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi’’ . Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. C. 27. S.1. 137-157. Fidan, Süleyman. (2017). Âşıklık Geleneği ve Medya Endüstrisi- Geleneksel Müziğin Medyadaki Serüveni- . Grafiker Yayınları. Ankara. Flew, Terry (2013), ‘‘Creatıve Industrıes and Cıtıes’’,Creative Industries and Urban Development (Edit.Terry Flew), RoutledgeMilton Park, Abingdon. Florida, Richard (2005). Cıtıes and the Creative Class. A member of the Perscus Books Group Newyork. ______________(2012). The Rıse of the Creative Class.Published by Routledge, Milton Park, Abingdon U.K. Hartley, John vd (2013). ‘‘Yaratıcı Endüstriler Temel Kavramlar’’ .(çev. Ahmet Tolungüç vd. ) Ankara. James, C.Kaufman; Robert, J. Sternberg (2015). ‘‘The Creative Mind’’. Creatıve Industrıes, (Edit J. Candana vd.). Oxford Unıversıty Press. Köksal, Yüksel; Özdemir, Şuayip. (2013). ‘‘Bir İletişim Aracı Olarak Sosyal Medyanın Tutundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme’’. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 323-337. Meriç, Murat (2017). Türkçe Sözlü Hafif Batı Müziği. İletişim Yayınları. İstanbul. ÖZDEMİR, Nebi (2012). Kültür Ekonomisi ve Yönetimi(Seçki) Hacettepe, Ankara. ______________ (2017). Kültür Bilimi ve Yönetimi. Grafiker Yayınları, Ankara. Pamuk, Orhan (2014). Kar. YKY. İstanbul. Pratt; Andy C (2008). ‘‘Creative Cities: The Cultural Industries and the Creative Class’’ .Geografiska Annaler. Series B, Human Geography, Vol. 90, No. 2 (2008), pp. 107-117. URL-1 https://www.youtube.com/watch?v=2VPL9cdKvCg (E.T: 07.12.2019) URL-2 https://www.youtube.com/watch?v=qCmInUZ3Hq4 (E.T: 15.12.2019) URL-3 https://www.youtube.com/watch?v=Qn2pPG6hghI (E.T: 15.12.2019) URL- 4 https://kars.ktb.gov.tr/TR-54956/istatistikler.html (E.T: 21.12.2019) URL-5 http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/trenler/anahat-trenleri/ (E.T: 23.12.2019) URL-6http://aregem.kulturturizm.gov.tr/TR-50837/somut-olmayan-kulturel-mirasinkorunmasi-sozlesmesi-hak-.html (E.T: 25.12.2019). URL-7 https://biruni.tuik.gov.tr/bolgeselistatistik/
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türk Halk Bilimi
Bölüm Özgün Makale
Yazarlar

Recep Koçak

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 13 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Koçak, R. (2020). KİTLELERİN DOĞU EKSPRESİNİ KEŞFİ BAĞLAMINDA YARATICI SINIF VE YARATICI ENDÜSTRİLERİN ROLÜ: KARS İLİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 3(4), 24-38.