İnsan hakları, tüm insanların sadece insan olmakla sahip olduğu temel hak ve özgürlüklere denir. İnsan hakları; ırk, ulus, etnik köken, dış görünüş, din, dil ve cinsiyet ayrımı gözetmeksizin tüm insanların yararlanabileceği haklardır. Bu hakları kullanmakta herkes eşittir. İnsan hakları, insan haklarının korunmasını sağlamayı, insan hakları ihlallerini önlemeyi, insan hakları ile ilgili gerekli inceleme ve araştırmalar yapmayı, toplumu ve uygulayıcıları eğiterek insan hakları ve ihlallerine sona erdirmeyi amaçlar. İnsan hakları konusu günümüzde dünya problemleri arasında bir problem olarak yer almaktadır. 21. yüzyılın ilk çeyreğinde, dünyamızda sayısı artan savaşlar, iç çatışmalar, soykırımlar, ekonomik sıkıntılar, devletler arası rekabet, etnik anlaşmazlıklar, kanun ve düzen eksiklikleri, eğitim eksikliği, açgözlülük, göçler gibi sebeplerden dolayı şiddet, cinayet, tecavüz, yoksulluk, zorunlu göç, yetersiz beslenme gibi insan hakları ihlalleri gerçekleşmektedir. Bu durum ülkelerin insan hakları ihlallerini engellemeye yönelik kurumsal yapılanmalara gitmelerini gerektirmiştir. İnsan hakları ihlallerinin oldukça yüksek olduğu çağımızda bu alanda farkındalığı artırmak amacıyla eğitim müfredatlarında İnsan Hakları konulu derslerin yer verildiği görülmektedir. Bu açıdan çalışma, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü 1.sınıf ve 4.sınıf öğrencilerinin insan haklarına yönelik algılarını ortaya koyarak lisans öğrencilerinin insan haklarına yönelik tutum ve davranışları arasındaki farkı kavramayı amaçlamaktadır. Araştırmada öğrencilere yüz yüze gerçekleştirilen bir anket çalışması yapılmış ve bu ankete verilen cevaplar değerlendirilmiştir. Anket çalışmasına 1.sınıf öğrencilerinden 50 ve 4.sınıf öğrencilerinden 50 olmak üzere toplam 100 öğrenci katılmıştır. Ankette insan haklarının temel meselelerine yönelik 30 soru yer almaktadır. Çalışmamızdaki veriler istatistik analiz için değerlendirmeye alınmıştır. Çalışma veri toplama aşaması sonunda objektif ve subjektif metodlar ile elde edilen verilerin istatistiksel analizi için Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 28,0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin tanımlayıcı istatistiklerinde oran değerleri kullanılmıştır. Nitel bağımsız verilerin analizinde ki-kare test, ki-kare test koşulları sağlanmadığında fischer test kullanılmıştır.
TÜBİTAK BİDEB
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası İlişkiler (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Uluslararası İlişkiler ve Diplomasi birbirinden ayrılamaz bir bütünün iki parçasıdır. Uluslararası İlişkiler disiplini içerisinde yer alan çoğu konu diplomasi ışığında ele alınmakta, en başta gelen politik, ekonomik konular uluslararası ilişkiler ve diplomasinin birlikte hareket etmesi ile açıklanmakta ya da çözüme kavuşturulabilmektedir. Bu nedenle derginin isminin Uluslararası İlişkiler ve Diplomasi olmasına karar verilmiştir. Dergimizin; Uluslararası İlişkiler, Diplomasi, Ekonomi, Temel Bilimler ve Sosyal Bilimlerin, siyaset, ekonomi, ekonomi-politik, diplomasi uygulamaları, siyasi tarih, uluslararası antlaşmalar, uluslararası örgütler, hukuk, uluslararası hukuk gibi alanları ile alakalı olarak bilim dünyasına önemli katkı yapması beklenmektedir.