Bu araştırmanın amacı turistlerin tatilleri
süresince sosyal medya araçlarını kullanarak edindiği doyumları turistik
deneyim üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla, kolayda örneklem yoluyla Edremit Körfezi’ni
ziyaret eden yerli turistlerden 389 kişi üzerinde bir anket çalışması
uygulanmıştır. Bu örneklem grubundan toplanan veriler ise SPSS ve AMOS paket
programları ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre turistleri sosyal
medya kullanmaya teşvik eden motivasyonlardan; stresten uzaklaşma, sosyal
etkileşim ve eğlence değişkenlerinin turistik deneyimi olumlu, bilgi edinme
değişkeninin ise olumsuz etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte,
kendini daha rahat ifade etmek için sosyal medya araçları kullanmanın ise
turistik deneyim üzerinde anlamlı bir etki yaratmadığı gözlemlenmiştir.
Sosyal Medya Turistik Deneyim Kullanım ve Doyumlar Yaklaşımı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823