Müşteri tatmininin artırılmasında çalışanların görevlerini başarı ile
yapmalarının dışında yaratıcı davranışlar göstermeleri de belirleyici
olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, çalışanlarının yaratıcılığına örgütsel
destek algısının, iş stresinin, işin anlamlılığının ve proaktif kişilik
özelliklerinin etkisini belirlemektedir. Bu kapsamda İzmir’de faaliyetini sürdüren
beş yıldızlı bir otelde alan araştırması yapılmıştır. Araştırmada veriler söz
konusu değişkenleri kapsayan bir anket formu ile 1-15 Temmuz 2016 tarihlerinde
basit tesadüfi örnekleme yöntemi tercih edilerek yapılmış olup, araştırma
sonunda 184 geçerli anket toplanmıştır. Ölçeklerin geçerliliği ve güvenirliği
tespit edildikten sonra önerilen hipotezleri test etmek için çoklu regresyon
analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda örgütsel desteğin, iş anlamlılığının ve
proaktif kişilik özelliklerinin çalışanların yaratıcılığını artırdığı
belirlenmiştir. Buna bağlı olarak otel yöneticilerine çalışanlarının
yaratıcılıklarını artırmak için örgüt içindeki karar ve uygulamalarını desteklemeleri,
önem ve değer verdikleri görevleri yapmalarına fırsat vermeleri ve proaktif
kişilik özelliklerine sahip çalışanları örgütte konumlandırmaları önerilebilir
İşgören yaratıcılığı örgütsel destek işin anlamlılığı iş stresi otel işletmeleri
Besides performing the tasks of the employees succesfully, creative behaviours of the employees are the determinants of the increase in customer satisfaction. The purpose of this study is to determine the impact of percieved organizational support, job stress, meaning of work and proactive personality characteristics on creativity of employees. In this context, field research was made at a five star hotel which is continuing its operations in İzmir. The questionnaire was made by using a simple random sampling method between 1-15 July 2016 with a questionnaire regarding the variables, and 184 valid questionnaires were collected at the end of the research. Multiple regression analysis was performed to test the hypotheses suggested after the validity and reliability of the scales were established. As a result of the analysis, it was determined that perceived organizational support, meaning of work and proactive personality characteristics increased the creativity of employees. Accordingly it may be suggested to hotel managers that, in order to increase the creativity of the employees, they have to support employee’s creativity, give opportunity to perform the tasks which employees perceive as important and valuable and to position the employees who have proactive personality characteristics.
Employee creativity perceived organizational support meaning of work job stress hotel businesses
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823