Değişim oranı, fonksiyonların anlaşılmasında
önemli bir konudur. Aslında değişim oranı da bir fonksiyon gibi düşünülebilir.
Çünkü bir niceliğin diğerine göre değişim oranı hakkında muhakeme etmek
fonksiyon kavramının temelini oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı 8. sınıf
öğrencilerinin değişimin oranı konusunda sahip oldukları düşünme yollarını
belirlemektir. Çalışmanın verileri uygulanan öğretim deneyi süresince elde
edilmiştir. Öğretim deneyinde uygulanan görevler ise öğrencilerin değişimin
oranı konusunda anlayışlarını ortaya koyacak şekilde oluşturulmuştur.
Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin düşünme yolları niceliksel olmayan
değişim oranı ve niceliksel değişim oranı şeklinde kategorize edilebilir.
Öğretim deneyinin sonucunda öğrencilerin düşünme yolları, niceliksel olmayan
değişim oranından niceliksel değişim oranına doğru değişim göstermiştir.
Rate of change is an important
subject for understanding functions. In fact rate of change can be thought as a
function itself. Because reasoning about rate of change of one quantity with
respect to another quantity is the basis of the function concept. The aim of
this research is to determine the 8th graders’ ways of thinking
about the rate of change. The data were gathered using a teaching experiment
methodology. The tasks used within teaching experiment were formed to explain
students understanding rate of change. The results show that students’ ways of
thinking can be categorized as non-quantitative rate of change and quantitative
rate of change. After completing the teaching experiment, the students moved
from non-quantitative to quantitative rate of change.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |