Bu çalışma kapsamında okulların teknolojik altyapısının öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerisine olan yansıması irdelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Van iline bağlı İpekyolu, Tuşba ve Edremit ilçelerinde farklı sosyoekonomik koşullara sahip okullarda görev yapan 9 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme ve gözlem yöntemlerinden yararlanılmıştır. Veriler içerik analizi yönetimi ile irdelenmiştir. Çalışmada ulaşılan bulgular genel olarak değerlendirildiğinde; okulların teknolojik altyapılarında kısmen de olsa eksikliklerin olduğu; öğrencilerin genel olarak teknolojiyi kullanma yeterliliklerinin olduğu; teknolojinin kullanıldığı sınıflarda öğrencilerin daha çok etkileşim halinde oldukları; öğretmenlerin hem sınıf ortamında hem de kişisel yaşantılarında ihtiyaç duydukları bilgiye genellikle internet aracılığıyla eriştikleri; öğretmenlerin ulaşılan bilginin doğruluğunu ve güvenirliğini bilindik siteleri kullanarak ya da farklı adreslerde arama yaparak teyit ettikleri; öğretmen ve öğrencilerin sınıfta sunumlarını genellikle akıllı tahta sistemini kullanarak yaptıkları; sınıftaki teknolojik araçları kullanarak öğrencilerle birlikte ortaya dijital bir ürün koyamadıkları yapılan görüşmeler ve gözlemlerle tespit edilmiştir.
Sayın hocam merhaba. Çalışmayı word doc. dosyası ile yüklemeye çalışınca uyarı verdi. Ben de pdf olarak kaydetmek zorunda kaldım. İyi çalışmalar dilerim.
Within the scope of this study, the reflection of the technological infrastructure of schools on the digital literacy skills of teachers was examined. The study group of the research consists of 9 social studies teachers working in schools with different socioeconomic conditions (upper, middle and lower) in İpekyolu, Tuşba and Edremit districts of Van province in the 2021-2022 academic year. In this research, interview and observation methods were used as data collection tools. The data obtained were examined using content analysis. When the findings reached in the study are evaluated in general, It has been determined through interviews and observations that there are partial in the technological infrastructure of schools; students are generally proficient in using technology; in classrooms where technology is used, students interact more; teachers generally access the information they need both in the classroom and in their personal lives via the internet; teachers confirm the accuracy and reliability of the information obtained by using well-known sites or searching at different addresses; teachers and students generally make their presentations in the classroom using the smart board system; they can not create a digital product with the students using technological tools in the classroom.
Technological infrastructure teacher digital literacy School
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İlköğretim, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |