Bu çalışmada Türkiye’de ilkokul ve ortaokul kademelerinde Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) üzerine yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntemlerden biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Tezlerin incelenmesi için tez inceleme formu oluşturulmuştur. Elde edilen veriler analiz edilirken nitel veri analiz yöntemi kullanılmıştır. İncelenen tezlerin tür, yıl, dil, üniversite, danışman unvanı, anahtar kelimeler, çalışma grubu, tez konusu, sonuç, araştırma yöntemleri gibi değişkenlere göre dağılımları belirlenmiştir. Elde edilen bulgular tablolarla ve grafiklerle gösterilerek yorumlamalara gidilmiştir. Araştırma bulguları incelenen tezlerin; ağırlıkla yüksek lisans seviyesinde, yazım yıllılarının değişken, dillerinin ağırlıkla Türkçe, üniversitelerinin daha çok Uludağ, Çukurova ve Gazi Üniversiteleri, enstitülerinin Eğitim Bilimleri Enstitüsü, anahtar kelimelerinin en fazla “Gerçekçi Matematik Eğitimi”, konularının en çok “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanına yönelik, örneklem gruplarının çoğunlukla 26-50 kişi aralığında, araştırma yöntemlerinin ağırlıklı olarak nicel araştırma yöntemleri olduğu ve bu tezlerde veri toplama aracı olarak en fazla başarı testlerinin tercih edildiği tespit edilmiştir.
Doküman incelemesi ilkokul ortaokul gerçekçi matematik eğitimi lisansüstü tezler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İlköğretim, Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |