The aim of this study is to analyse preschool children’s social problem solving skills and the factors influencing those skills. Study sample, designed in survey model, consist of 200 children (103 boys,97 girls) who attend preschools and kindergartens located in Marmaraereglisi district of Tekirdağ province and affiliated with the National Education Ministry. In the study, demographic data of the participants were collected with the General Information Form, and data on children's social problem solving skills were collected with the Wally Social Problem Solving Test. As a result of the research, it was concluded that age and pre-school education had an effect on children's social problem-solving skills, while gender, socio-economic status, education and job of parents, family type and number of children in the family were not.
Preschool Education Social Skills Social Problem Solving Skills
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının sosyal problem çözme becerilerini ve bu becerileri etkileyen faktörleri incelemektir. Tarama modelinde tasarlanan araştırmanın örneklemini, Tekirdağ ili Marmaraereğlisi ilçesinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olan bağımsız anaokullarına ve ilkokullara bağlı anasınıflarına devam etmekte olan 200 çocuk (103 erkek, 97 kız) oluşturmaktadır. Çalışmada, katılımcılara ait demografik veriler Genel Bilgi Formuyla, çocukların sosyal problem çözme becerilerine ilişkin veriler Wally Sosyal Problem Çözme Testiyle toplanmıştır. Araştırma sonucunda yaş ve okul öncesi eğitim almanın çocukların sosyal problem çözme becerileri üzerinde etkili olduğu, cinsiyet, sosyo-ekonomik durum, anne-baba eğitim durumu ve işi, aile tipi ve ailedeki çocuk sayısının ise etkili olmadığı sonucuna varılmıştır.
Okul Öncesi Eğitim Sosyal Beceriler Sosyal Problem Çözme Becerisi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License