Gastronomy tourism, among alternative tourism resources, has gained significant attention from tourists in recent times due to developments such as tourism diversification efforts by tourism destinations and increased awareness among tourism stakeholders about sustainability. This growing interest in gastronomy has led to an increased demand for gastronomy tourism, making it one of the fundamental travel motivations. Many tourists now participate in tourism activities with the aim of discovering gastronomic values. Consequently, as a result of developments in gastronomy-focused travel, gastronomy tourism has begun to be used as an attractive element in destination marketing by tourism destinations. In this context, this study aims to determine the importance of gastronomy tourism as a destination marketing tool through a literature review in the relevant field. The study initially provides definitions of the key concepts relevant to the research. Then, to identify the relationship between destination marketing and gastronomy tourism, relevant literature is reviewed, and previous studies on the subject are examined. Based on the findings of these reviewed studies, various recommendations are presented to stakeholders in the field. The results of the study highlight the significant role of gastronomy tourism as a marketing tool in destination marketing.
Destination Destination Marketing Gastronomy Gastronomy Tourism
Turizm destinasyonlarının turizmi çeşitlendirme çabaları ve sürdürülebilirlik konusunda turizm paydaşlarında artan farkındalık gibi gelişmelerle birlikte alternatif turizm kaynakları arasında yer alan gastronomi turizmi, son zamanlarda birçok turist tarafından yoğun ilgi görmeye başlamıştır. Gastronomiye olan bu ilgi, gastronomi turizmine olan talebin artmasına neden olmuş ve artık gastronomi, temel seyahat motivasyonlarından biri haline gelmeye başlamıştır. Birçok turist gastronomik değerleri keşfetmek amacıyla turizm hareketlerine katılmaktadır. Gastronomi odaklı seyahatlerde yaşanan gelişmeler neticesinde turizm destinasyonları tarafından gastronomi turizmi, destinasyon pazarlaması kapsamında bir çekicilik unsuru olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu doğrultuda, gastronomi turizminin destinasyon pazarlama aracı olarak öneminin belirlenmesini amaçlayan bu çalışma, ilgili alana yönelik yapılan bir literatür incelemesidir. Çalışmada öncelikle çalışma için önem taşıyan kavramların literatürdeki tanımlarına yer verilmiştir. Daha sonra destinasyon pazarlaması ve gastronomi turizmi ilişkisini tespit etmek amacıyla ilgili literatür taranmış ve bu literatür taraması sonucunda konu ile ilgili daha önce yapılmış olan çalışmalar incelenmiştir. İncelenen bu çalışmaların sonuçlarından yola çıkılarak konunun ilgililerine çeşitli öneriler sunulmaya çalışılmıştır. Çalışma sonuçları, destinasyon pazarlamasında gastronomi turizminin önemli bir pazarlama aracı olduğunu ortaya koymaktadır.
Destinasyon Destinasyon Pazarlaması Gastronomi Gastronomi Turizmi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bankacılık ve Sigortacılık (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License