.Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin hazır oluş düzeyleri ve mesleğe yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma nicel araştırma yönteminin bir alt modeli olan ilişkisel tarama modeline göre gerçekleştirilmiş olup çalışma grubunu Hakkâri Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 144 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri "Öğretmenliğe Hazır Olma Ölçeği" ve "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" ile elde edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler normal dağılım göstermedikleri için öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine hazır oluş düzeyleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet, bölümü tercih etme şekli ve sınıf düzeyi bakımından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Mann Witney U, bölüm değişkeni bakımından farklılaşıp farklılaşmadığın belirlemek için ise Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının mesleğe hazır oluş ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemek için ise Spearman Rho korelasyon katsayısı analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine hazır oluş düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu, mesleğe yönelik tutumlarının ise daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının mesleğe hazır oluş düzeyleri ve mesleğe yönelik tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve bölüm değişkeni bakımından anlamlı bir farklılık göstermediği, ancak bölümü tercih etme şekli bakımından anlamlı bir şekilde farklılaştığı gözlenmiştir. Öğretmen adaylarının mesleğe hazır oluş düzeyleri ve mesleklerine yönelik tutumları arasında ise düşük düzeyde, anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir.
öğretmenliğe hazır olma öğretmenlik mesleği tutum öğretmen adayı
The purpose of this research is to examine teacher candidates' readiness levels and attitudes towards the profession according to various variables and to determine the relationship between them. The research was carried out according to the relational survey model, which is a sub-model of the quantitative research method, and the study group consists of 144 teacher candidates studying at the faculty of education at Hakkari University. Since the data obtained within the scope of the research did not show a normal distribution, the Mann Witney U test was used to determine whether the teacher candidates' readiness levels for the teaching profession and their attitudes towards the teaching profession differed in terms of gender, way of choosing the department and class level and Kruskal Wallis tests were used to determine whether there were differences in terms of department variable. Spearman Rho correlation analysis was used to determine the relationship between teacher candidates' readiness for teaching and their attitudes towards the teaching profession. According to the research findings, it was determined that the teacher candidates' readiness levels for the teaching profession were high and their attitudes towards the profession were quite high. It was observed that teacher candidates' levels of readiness for the profession and their attitudes towards the profession did not differ significantly in terms of gender, grade level and department variables, but they differed significantly in terms of the way they chose the department. A low-level, significant and positive relationship was detected between teacher candidates' readiness levels for teaching and their attitudes towards the teaching profession.
Preparedness to teach teaching profession attitude Pre-service teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License