Bu çalışmada Akdeniz Bölgesi'ndeki 152 sağlık kuruluşun web sitelerindeki bilgilerin yeterliliği kamu, özel ve il kapsamında karşılaştırmalı olarak analiz edilmeye çalışılmıştır. Sağlık kuruluşlarının web sitelerinin genel olarak randevu sistemleri, kurumda çalışan hekimlerin bilgileri ve laboratuar sonuçlarını görüntüleme işlemleri gibi önemli konularda yeterli düzeyde bilgiye yer verdiği gözlemlenmiştir. Yabancı hastalar için verilen bilgi, sanal gezinti, danışman hekim bilgisi, e-bülten/e-dergi ve Türkçe dışında dil gibi konularda ise sağlık kuruluşların web sitelerindeki bilgilerin genel olarak yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Kamu ve özel sağlık kuruluşlarının karşılaştırılmasında da kamu sağlık kuruluşları web sitelerinin kurum hakkındaki güncel konular, servislerin listesi, genel sağlık bilgisi, randevu işlemleri ve laboratuar sonuçları konusunda yeterli düzeyde bilgiye yer verdiği gözlemlenmiştir. Özel sağlık kuruluşları web sitelerinin ise hastane logosu, servislerin listesi, misyon/vizyon ifadeleri, kurum hekimleri bilgisi, randevu işlemleri ve anlaşmalı kurumlar konusunda yeterli düzeyde bilgiye yer verdiği ortaya belirlenmiştir. Sonuç olarak, Akdeniz Bölgesi’ndeki sağlık kuruluşları web sitelerinin temel bilgileri verme konusunda yeterli olduğu fakat fark yaratacak alanlarda bilgi verme konusunda ise yetersiz olduğu gözlemlenmiştir. Sağlık kuruluşunun markalaşmasını isteyen ve yeni müşteriler kazanarak daha fazla gelir elde etmeyi amaçlayan kuruluşlar web sayfalarına daha fazla önem vermelidirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 17 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com