Gelişmekte olan finansal pazarlarda
yatırımcı, kararlarını alırken sosyal ve kültürel faktörlerden bir hayli
etkilenmektedir. Pay senedine ilişkin
fiyat değişimi salt muhasebe verilerinden elde edilen bilgilerle değil aynı
zamanda yatırımcının rasyonel olmayan davranışlarının ölçülmesinde kullanılan
yatırımcı duyarlılık endeksleri ile ölçülmektedir. Duyarlılık daha çok, menkul değer fiyatı üzerinde indirgeme oranı
aracılığıyla etki yapar. Yüksek duyarlılık, yatırımcının gelecekte gelir
büyümesi beklentileri hakkında daha iyimser olmaya yönelmesi anlamına gelir.
Duyarlılığa göre belirlenen fiyat, pay başına kazanç değişkeninden daha fazla
etkilenir.
Pay senedinin iç değeri, işletme içi verilere dayalı olarak yani muhasebe
verilerinden elde edilirken, pay senedinin pazar fiyatı arz ve talebe göre
oluşur. Bu çalışmanın amacı, yatırımcı duyarlılığı ile muhasebe verilerinden
sağlanan bilgilerin pay senedi fiyatı üzerindeki birleşik etkisini incelenmeye
çalışmaktır. Analiz, Borsa İstanbul(BIST) Kocaeli Şehir Endeksi’nde 2009-2015
yılları arasında kesintisiz olarak yer alan 13 adet işletme üzerinde
yapılmıştır. Çalışmada regresyon ve ANOVA analizleri kullanılmıştır.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com