İlk insanın var olması ile başlayan ve günümüzde hala devam eden bir
eylem olan; tüketim, kişilerin hayatlarını devam ettirebilmesi bakımından
vazgeçilmez bir faaliyet olarak nitelendirilmektedir. Küreselleşmenin farklı
bir boyut kazandığı dünyamızda, yalnızca tüketimin şekli değil aynı zamanda
tüketim kültürünün de değişim geçirdiği yadsınamaz bir gerçek olarak kabul
edilmektedir. Yaşanan bu değişim, toplumdaki bireylerin tüketim
biçimine de yansımış olup; geçmişte çok dar bir hedef kitlesi olan lüks
tüketimin yaygınlaşmasına neden olmuştur. Değişen tüketim kültürü beraberinde
yenilikçi pazarlama stratejilerine olan gereksinimi de ortaya çıkarmıştır. Lüks
tüketim ürünlerine ilişkin pazarlamanın nasıl gerçekleştirildiği sorusu
çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaçtan yola çıkılarak, Vakko
markasının resmi Instagram hesabı incelenerek nitel içerik analizi uygulanması
ile markanın lüks ürünleri sosyal medya platformunda nasıl pazarladığı
incelenmiştir. Toplamda 1167 Instagram paylaşımı incelenerek 7 ayrı kategori
oluşturulmuş ve bu kategoriler lüks pazarlama yaklaşımı ile birlikte
değerlendirilmiştir. Çalışma doğrultusunda oluşturulan kategoriler; “Öneri”,
“Ürün/Koleksiyon/Tasarımcı Bilgisi”, “Etkinlik”, “Ünlü Kullanımı”, “Duyuru”,
“Özel Gün Eşleştirmesi” ve “Eğitim” olarak belirlenmiştir.
As being an essential activity for all humanity;
consumption has started with the existed of primitive and also it has been
continuing in this day and time. By the globalization not only way of consumption
but also consumption culture has changed dramatically. Both developments and
changes in consumption also reflect on individuals’ consumption patterns too
and cause to proliferation of luxury consumption recently. Moreover, this
changing consumption culture has revealed the special requirements with regards
to innovative way of marketing strategies for luxury goods. A question of “how
luxury consumption goods are marketed to consumers” constitute the aim of this
study. By this direction, this study examines; how Vakko, as a well known
luxury brand in Turkey, formulate marketing strategies for the luxury
consumption goods within the social media platforms. In this study, totally
1167 Instagram posts were analyzed with qualitative content analysis then
finally 7 different categories were created according to their content.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com