Son
dönemlerde dikkat çeken sosyal medya firmalarının değeri, sunmuş olduğu hizmetlere
karşılık herhangi bir
ücret almamalarına karşın milyarlarca dolara ulaşmış ve bu özelliği sayesinde
de gelişmeye açık, gözde bir sektör haline gelmiştir. Üzerine yapılan çalışmaların
kısıtlı olması ise önemini bir kat daha arttırmıştır. Dolayısıyla, bu çalışmada yabancı borsalarda işlem gören popüler
sosyal medya ağ firmalarının sermaye yapılarının belirleyicilerinin tespiti
amaçlanmıştır. Bu amaçla 2012Q1-2017Q3 dönemleri arasında Facebook, Twitter,
Google+, Linkedln gibi sosyal medya ağlarından elde edilen veri seti çoklu
regresyon modeli ile test edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda bağımlı değişken
UOK (Uzun Vadeli Yabancı
Kaynak/Özkaynak) ile ROA (Net Kâr/Toplam Aktif)
arasında negatif yönlü, aktiflerin büyüklüğünü temsilen kullanılan
LAKTİF (Loge AKTİF) ile ise pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Çalışmada
yer alan diğer bağımsız değişkenler ile UOK arasında istatistiksel bir ilişki
bulunamamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 17. UİK Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com