Çevresel kaygının insanların tutum ve değerlerine nasıl
yansıtıldığının anlaşılması, duyarlı çevre yönetiminin geliştirilmesi için
önemlidir. Araştırma, Gazi Üniversitesi Sağlık yönetimi bölümünde okuyan
öğrencilerin çevreye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla 311 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin sosyo demografik değişkenlere
göre çevresel duyarlılıklarının fark yaratıp yaratmadığı incelenmiştir.
Araştırmada öğrencilerin
çevresel tutum ve davranışlarını ölçmek için Carroliza ve Berenguer (2000)
tarafından geliştirilen 16 maddeden oluşan çevresel tutum ve davranış ölçeği
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin çevreye ilişkin görüşlerinin
cinsiyet ve yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır
(MWU= -2,067, p<0.05; KWH= 11,734,
p<0.05). Erkek öğrencilerin çevre duyarlılığı kadın öğrencilere göre daha
fazladır. Yaş değişkenindeki farklılığı bulmak için yapılan Mann Whitney U testi
sonucunda 18 yaş ve altı ile 22 yaş ve üzerindeki öğrenciler; 19-21 yaş
arasındaki öğrenciler ile 22 yaş ve üzerindeki öğrenciler arasında anlamlı
farklılık olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin yaşı ilerledikçe çevre
duyarlılığının arttığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 17. UİK Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com