Bu araştırmanın amacı iş tatmininin iş
performansına etkisinde çalışmaya tutkunluğun aracılık rolü etkisini
incelemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da satış ve pazarlama
sektöründe çalışan 344 kişi oluşturmuştur. Veriler 2017 yılı içerisinde
çevrimiçi anket formu aracılığıyla toplanmıştır. İş tatmini boyutu, Büte’nin
(2011) çalışmasından alınan 5 soru ile ölçülmüştür. Çalışmaya tutkunluk
boyutunu ölçmek için ise Utrech Çalışmaya Tutkunluk Ölçeği (UWES-3) kullanılmıştır.
İş performansı boyutu ise Kirkman
ve Rosen (1999) tarafından geliştirilen ve Çöl (2011) tarafından Türkçeye
uyarlanan ölçek ile ölçülmüştür.
Araştırma modelinin test edilmesinde bir yapısal eşitlik analizi programı olan
AMOS 22 kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, satış ve pazarlama
sektöründe çalışanların iş tatmini düzeyleri 2,23±0,84 ile düşük düzeydedir.
Çalışmaya tutkunluk düzeyleri ise 2,12±0,9 ile iş tatminine yakın ve düşük
düzeydedir. Çalışanların iş performansları düzeyleri de 1,99±0,78 ile düşük
düzeydedir. Sonuç olarak, iş tatmininin iş performansı üzerindeki etkisinde
çalışmaya tutkunluğun tam aracı rolü olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 17. UİK Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com