Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmelerle
birlikte küresel rekabetin artmasıyla işletmelerin nitelikli eleman arayışının
da artmakta olduğu görülmektedir. Rekabet avantajını elinde bulundurmak isteyen
işletmelerin öncelikle yapmaları gereken nitelikli mevcut çalışanları elde
tutarak, yetenekli potansiyel adayları işletmeye çekmektir. İşletmeler, son
zamanlarda popüler bir kavram olan işveren markası uygulamaları ile nitelikli
çalışanları hem kurumlarında tutundurmak hem de yeni yetenekleri kuruma kazandırmaktadır.
Çağdaş bir yönetim anlayışı ortaya koyan işveren markası, çalışanlarda
bulundukları işletmenin “çalışılabilecek en iyi yer olma” algısı yaratmaya
yönelik bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. İşveren marka uygulamalarının
sonucu olarak ortaya çıkan örgütsel bağlılık ise, bireylerin işletmeye olan
aidiyetlik duyguları ile ilgili bir kavramdır.
Bu bağlamda çalışmanın amacı, İstanbul
genelinde hizmet sektöründe farklı alanlarda faaliyet gösteren işletme
çalışanlarının işveren markası uygulamalarına yönelik algılarının örgütsel
bağlılıkları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma sonuçlarına göre;
işveren marka uygulamalarına yönelik olumlu değerlendirmeler çalışanların
duygusal ve normatif bağlılıklarını anlamlı ve pozitif yönde etkilerken, devam
bağlılığına anlamlı bir etkisi bulunamamıştır.
İşveren Markası Normatif Bağlılık Duygusal Bağlılık Devam Bağlılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 17. UİK Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com