Performans değerlendirmesi, çalışanların
kuruluşa katkısını değerlendirmek için yapılmaktadır. Bireylerin örgütsel
hedefler karşısındaki performans düzeyleri, örgütün amaçlarını yerine getirip
getirmediğini belirleyen önemli faktörlerden biridir. Bu bağlamda, performans
değerlendirmenin iki hedefi vardır. Birincisi, organizasyonun hedeflerini karşılaması
için çalışanları teşvik etmektir. İkincisi ise hangi hedeflerin
karşılanmadığını tespit etmektir. Daha sonra bu tespitler doğrultusunda gerekli
becerilerin gelecekte elde edilebilmesi için eylem planları hazırlanır. Bu çalışmada
eğitim sektöründe bilişim alanında hizmet veren personelin yetkinlik temelli
performansları incelenmiştir. Performans incelemesi yapılırken öncelikle bilgi
işlem personelinin sahip olması gereken ana yetkinlikler ve bu yetkinliklerle
ilişkili alt yetkinlikler belirlenmiştir. Yapılan literatür araştırması ve
uzman görüşmeleri neticesinde bilgi işlem personelin sahip olması gereken
başlıca yetkinlikler; mesleki yetkinlik, iletişim becerileri ve kişilik
özellikleri şeklinde belirlenmiştir. Belirlenen ölçütlerin ağılıkları, bilgi
işlem daire başkanlığındaki üst ve orta düzey yöneticilerin değerlendirmeleri
alınarak AHP grup karar verme yöntemi ile belirlenmiştir. Personellerin
performansları, önem düzeyleri belirlenen bu ölçütler dikkate alınarak, yine
AHP grup karar yöntemi ile personel ile birebir çalışan yöneticilerin görüşleri
alınarak değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 17. UİK Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com