Teknoloji ile iç içe olan tüketiciler sürekli
olarak internette gezinmekte, telefonlarını ellerinden bırakmamakta ve sosyal
medyada olup bitenden sürekli haberdar olmak istemektedirler. Tüketicilerin
sosyal medya ile bu güçlü ilişkileri bir süre sonra sosyal medya korkularına
dönüşebilmektedir. Sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu bu korkulardan
birisidir. Sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu, pazarlamacılar
tarafından birçok şekilde tetiklenmektedir. Özellikle ürün ve hizmetlerde
kıtlık algısı oluşturma, bu stratejilerden birisidir. Tüketiciler, bir ürün ya
da hizmet ile ilgili kıtlık algısı hissettikleri anda sosyal medyadaki
gelişmeleri kaçırma korkusunu daha fazla hissedebilmektedirler. Bu korku
tüketicinin tüketim davranışını etkileyebilmektedir. Bu anlamda bu fobi, tüketicilerin
içgüdüsel alışveriş davranışlarının da bir nedeni olabilmektedir. Bu çalışmada kıtlık
algısının sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusuna ve bu korkunun
içgüdüsel alımlara etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla Bandırma il
merkezinde bulunan öğrencilerle yüz yüze anket uygulanmıştır. Elde edilen
sonuçlar doğrultusunda kıtlık algısının FoMO üzerinde ve FoMO’nun içgüdüsel
alımlar üzerinde pozitif yönde anlamlı etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 17. UİK Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com