Restoran müşterilerinin algıladıkları alansal
kalabalık ve masalar arası boşluğun, memnuniyet düzeylerini etkileyebildiği bilinmektedir. Alansal
kalabalık ve masalar arası boşluk algısı bireyden bireye farklı olabilmektedir. Gereksinim duyulan
mahremiyet düzeyinin, bu farklılığa yol açabileceği düşünülmektedir. Bu
bağlamda, restoran ziyaretinden memnuniyetin de farklı düzeylerde oluşması
beklenmektedir. Araştırmanın amacı, mahremiyet gereksinimi farklı olan restoran
ziyaretçilerinin; alansal kalabalık ve masalar arası boşluk algıları ile
memnuniyet düzeylerinin birbirinden farklı olup olmadığını ortaya koymaktır.
Sonuçlara göre, alan algısı ve memnuniyet düzeyleri farklılık göstermektedir.
Bu bağlamda, restoran alanı; alansal kalabalık ve masalar arası boşluk açısından farklı
özelliklere sahip bölümlere ayrılarak, kalabalığı tolere edebilme düzeyi ve
yalnızlık gereksinimi farklı müşteriler için kişiselleştirilebilir. Araştırma,
restoran yöneticilerine, alansal düzenlemelerde tek bir yaklaşım
yerine bireysel farklılıkları gözönünde bulundurarak müşteri memnuniyetini
artırabilecekleri ve restoran alanını verimli kullanabilecekleri önerisini
getirmesi açısından yararlıdır.
İstanbul Kültür Üniversitesi
29.03.2019 Tarihli ve 20754737-903.07.06-E.201903-51989 Sayılı ULEP kararı ile İstanbul Kültür Üniversitesi tarafından desteklenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 29.03.2019 Tarihli ve 20754737-903.07.06-E.201903-51989 Sayılı ULEP kararı ile İstanbul Kültür Üniversitesi tarafından desteklenmiştir. |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 26 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com