Ayakta ve yatarak tedavi gören hastalarda, hasta ilişkileri yönetimi uygulamalarının hasta memnuniyeti üzerindeki etkisini ve bu etkinin hastaların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla Türkiye’de bir üniversite eğitim ve araştırma hastanesinde 824 ayaktan ve 850 yatarak tedavi gören hasta üzerinde yapılan bu araştırmaya göre hem ayakta hem de yatarak tedavi gören hastalarda hasta ilişkileri yönetimi uygulamalarının hasta memnuniyetini olumlu yönde etkilediği ve bu etkinin her iki grup hastanın demografik özelliklerine (cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim durumu ve hastaların hastane tercihleri) göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmanın Türkiye’deki tek bir üniversite hastanesi ile sınırlı olması sonuçların genellenmesini engellemektedir. Bu nedenle daha sonraki araştırmalar için; bu tür çalışmaların birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık kuruluşları için ayrı ayrı ve daha büyük örneklemlerle yapılması önerilebilir.
Ayakta tedavi gören hastalar yatarak tedavi gören hastalar hasta ilişkileri yönetimi uygulamaları hasta memnuniyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 30 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com