Bu çalışmanın amacı coğrafi işaretli ürün algısının satın alma tercihi üzerindeki etkisinde referans grupları ile roller ve statünün aracılık etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca coğrafi işaretli ürün algısının roller ve statü ile referans grupları üzerinde ayrı ayrı etkileri tespit edilebilmesi hedeflenmiştir. Bu araştırma kapsamında Trabzon kent merkezindeki tüketicilerin coğrafi işaretli Gümüşhane pestil ve kömesine yönelik tüketim tercihlerini ölçerek ana kütle Trabzon şehir içi nüfusu olmak üzere örnek büyüklüğü 384 kişi olup soruları cevaplayanların farklı cinsiyetlerden, 18-60 yaş aralığı göz önünde bulundurularak ölçek formları yüz yüze yöntemi ile uygulanmıştır. Çalışmada Process modeli ile değişkenler arasındaki karmaşık etkiler, regresyon katsayıları ile anlaşılmakta olup aracılık rolünü test etmek için Bootstrapping yöntemini esas alan regresyon analizi yapılmıştır. Analiz bulguları coğrafi işaretli ürün algısının referans grupları ile roller ve statü üzerinde anlamlı etkisi olduğunu ve referans grupları ile roller ve statünün, coğrafi işaretli ürün algısı ile satın alma tercihi arasındaki ilişki üzerinde aracılık ettiğini ortaya koymuştur.
Coğrafi işaret Tüketici Satın Alma Tercihi Roller ve Statü Referans Grupları
Yapmış olduğum çalışmada öncelikle bana desteklerini esirgemeyen Sayın Prof.Dr. Hüseyin Sabri KURTULDU hocama ve değerli bilgilerinden yararlandığım Sayın Prof.Dr.Hasan AYYILDIZ hocama teşekkürlerimi sunarım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 38 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com