Bu çalışmada dijitalleşme sürecinin katılım bankalarında çalışanların iş tatmini üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Pandemi döneminde bankacılık işlemlerinin temassız ve uzaktan yapılabilmesine olanak veren teknolojik çalışmalar hızlanmış ve uygun finansal ürünler hizmete sunulmuştur. Katılım bankaları da bankacılık sektöründe yaşanan dijitalleşme faaliyetlerine hızla uyum sağlamışlardır. İslami koşullara uygun dijital ürünler müşterilerin hizmetine sunularak, uzaktan ve temassız bir şekilde müşterilerinin bankacılık faaliyetlerini yapabilmelerine olanak sağlanmıştır. Bu durum katılım bankalarında çalışanların iş hayatını etkilemiştir. Çalışmada katılım bankalarında çalışanların yaşanan dijitalleşme ile birlikte çalışma hayatlarında yaşadıkları etkiler anket çalışması yapılarak incelenmiştir. Çalışanların demografik özelliklerine bakılarak çalıştıkları yerdeki iş tatmin düzeyleri ölçülmüştür. Dijitalleşmenin çalışanların iş tatmmini üzerindeki etkisi de regresyon analizi ile ölçülmüştür. Dijitalleşmenin çalışanların içsel ve dışsal doyumu üzerine etkisi ölçülmüştür. Ölçüm sonuçlarına göre dijitalleşmenin, katılım bankalarında çalışanların iş tatminini pozitif şekilde artırdığı sonucu bulunmuştur.
Çankırı Karatekin Üniversitesi Etik Kurul raporu sisteme yüklenmiştir
This study investigates the effects of the digitalization process on the job satisfaction of employees in participation banks. During the pandemic period, technological efforts that allow banking transactions to be carried out contactless and remotely have accelerated, and suitable financial products have been put into service. Participation banks have swiftly adapted to the digitalization activities observed in the banking sector, much like their counterparts. By offering digital products that adhere to Islamic principles, customers can remotely and contactlessly conduct their banking activities. This transformation has had an impact on the employees of participating banks. The study examines the effects of digitalization on the work lives of employees in participating banks through the administration of a survey. Considering the demographic characteristics of the workplace, the job satisfaction levels of employees have been measured. The effect of digitalization on the job satisfaction of employees was also measured by regression analysis. In the findings, internal and external satisfaction with digitalization were measured. According to the measurement results, it was found that digitalization positively increases the job satisfaction of employees in participation banks.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları Yönetimi, Örgütsel Davranış |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 44 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com