With the development of information technologies and social media, organizations have begun to attach more importance to employee advocacy behaviors. In this context, the study examined whether workplace happiness has a mediating effect on the effect of job satisfaction on employee advocacy, using the mediating variable analysis criteria developed by Baron and Kenny (1986). Data obtained from 308 participants working in cafes and restaurants in Isparta city center were analyzed. Explanatory and confirmatory factor analyzes of the scales used for data collection were conducted. As a result of the correlation analysis, it was determined that job satisfaction, workplace happiness and employee advocacy had a positive and significant relationship with each other. According to the hypothesis results, job satisfaction is a significant predictor of workplace happiness and employee advocacy; Workplace happiness was also found to be a significant predictor of employee advocacy. In terms of mediation effect, it was observed that workplace happiness had a mediating effect on the relationship between job satisfaction and employee advocacy. The findings show that if organizations invest in job satisfaction and workplace happiness, employees may exhibit defensive behaviors.
Yok
Bilgi teknolojileri ve sosyal medyanın gelişimiyle birlikte örgütler, çalışan savunuculuğu davranışlarına daha fazla önem vermeye başlamışlardır. Bu bağlamda çalışmada Baron ve Kenny’nin (1986) geliştirdiği aracı değişken analizi ölçütlerinden yararlanılarak, iş tatmininin çalışan savunuculuğuna etkisinde işyeri mutluluğunun aracı etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Isparta il merkezinde kafe ve restoranlarda çalışan 308 katılımcıdan elde edilen veriler analiz edilmiştir. Veri toplama amacıyla kullanılan ölçeklerin açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Yapılan korelasyon analizi sonucunda iş tatmini, işyeri mutluluğu ve çalışan savunuculuğunun birbirleriyle pozitif yönde anlamlı ilişkisinin olduğu saptanmıştır. Geliştirilen hipotez sonuçlarına göre ise, iş tatmininin işyeri mutluluğunun ve çalışan savunuculuğunun; işyeri mutluluğunun da çalışan savunuculuğunun anlamlı bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır. Aracılık etkisi açısından ise, işyeri mutluluğunun iş tatmini ile çalışan savunuculuğu arasındaki ilişkide aracı etkiye sahip olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgular, örgütlerde iş tatmini ve işyeri mutluluğuna yatırım yapılması halinde çalışanların savunucu davranışlar sergileyebileceğini göstermektedir.
Var
Yok
Yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 46 |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com