Propagandanın kullanımı
yüzyıllar öncesine uzansa da bilimsel olarak inceleme konusu yapılması yeni bir
gelişmedir. Özellikle Birinci Dünya Savaşı yıllarında siyasi liderler
tarafından yoğun bir şekilde kullanılan propaganda tekniklerinden dolayı
kavram, 20. yüzyılda siyasal bilimlerin ve sosyolojinin inceleme konusu
olmuştur. Bugün siyasi partilerin yanı sıra çeşitli kuruluşlar, sivil toplum
örgütleri, farklı amaçlarla bir araya gelen sosyal gruplar, mesajlarını hedef
kitlelere iletmek, üye sayılarını artırmak, toplumda görünürlük kazanarak
varlıklarını sürdürmek gibi amaçlarla propaganda tekniklerini kullanmaktadırlar.
Kamusal alanda dernek, vakıf, şirket gibi kurumsal kimlikler aracılığıyla
görünürlük elde eden dini gruplar bunun bir istisnası değildir. Bu çalışmada
ülkemizde ilk olarak basım-yayın çalışmaları ile kitle medyasında varlık
gösteren, daha sonra değişen toplumsal şartlarla çeşitli iletişim araçlarını
kullanıp şirketleşme yoluna giden dört dini grubun iletişim ve propaganda
faaliyetleri göstergebilimsel açıdan analiz edilecektir.
Although
the use of propaganda extends for centuries, it is a new development to conduct
a scientific investigation. Because of the propaganda techniques used
extensively by political leaders during the First World War years, the concept
has been the subject of political science and sociology in the 20th century.
Today, in addition to political parties, various organizations,
non-governmental organizations, social groups that come together for different
purposes, use propaganda techniques to convey their messages to target
audiences, increase the number of members, and maintain their presence by
gaining visibility in the society. There is no exception to religious groups in
the public sphere, which have become visible through institutional identities
such as associations, foundations, and companies. In this study, communication
and propaganda activities of four religious groups in Turkey will be analysed by
semiotics.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 28 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.