Bu çalışmada heterojen araç filolu kesin zaman pencereli eş zamanlı dağıtım-toplamalı araç rotalama problemleri (HKZP_EZDT_ARP) tanımlamaktadır. Tanımlanan problem için matematiksel model önerilmiş ve literatürde yer alan Solomon test problemleri talep açısından düzenlenerek; 5,10,15,20 müşterili örnekler için denenmiştir. Ayrıca modelin amaç fonksiyonu literatürden farklı olarak maliyet ya da mesafe minimizasyonu yerine zaman penceresinden kaynaklanan beklemelerin en azlanması olarak ele alınmıştır.
Araç rotalama problemleri (ARP) Zaman pencereli ARP dağıtım toplamalı ARP Eş zamanlı dağıtım toplamalı ARP heterojen filolu ARP
In this study, heterogenous fleet vehicle routing problem with time windows and simultaneous pickup and delivery (HFVRPTWSPD) is defined. A mathematical model is proposed for this problem and Solomon test problems found in the literature, are modified according to the demands; the model is examined for cases with 5, 10, 15, 20 customers. Furthermore, the objective function is considered as the minimization of waiting times occuring because of the time windows, instead of the minimization of cost or travelled distances which is commonly used in the literature.
Vehicle routing problem (VRP) VRP with time windows VRP with pick up and delivery VRP with simultaneous pick up and delivery Heterogeneous VRP
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 1 |