Due to
the constantly changing and evolving industrial environment shaped by new
technologies, students who are about to join the labor force must meet the
needs and expectations of the industry. This can be ensured by the students'
self-improvement and the compatibility of their academic education with the new
technologies. In this context, to determine the level of knowledge and interest
of industrial engineering students on new technologies related to Industry 4.0,
and to investigate on which subjects they feel themselves competent or
inadequate is getting more and more important. The aim of this study is to
investigate the Industrial 4.0 awareness of industrial engineering
students. The data used in the study were obtained from the
questionnaire applied to the students who were studying in the Industrial
Engineering Department of Eskişehir Osmangazi University in the spring term of
2018. The results revealed the students' view of Industry 4.0 and highlighted
the priorities and expectations of students about engineering education.
Industry 4.0 Engineering Education Questionnaire Survey Student Opinions
Yeni
teknolojilerle şekillenen, sürekli değişim ve gelişim gösteren endüstriyel
ortam sebebiyle, işgücüne katılmak üzere olan öğrenciler, endüstrinin ihtiyaç
ve beklentilerini karşılamalıdır. Bu durum, öğrencilerin kendilerini
geliştirmelerini ve aldıkları akademik eğitimin de yeni teknolojilerle uyumluluğu
ile sağlanabilir. Bu bağlamda, endüstri mühendisliği öğrencilerinin Endüstri
4.0 başlığı altında konumlanmış yeni teknolojilere olan ilgilerinin ve bilgi
düzeylerinin tespiti, öğrencilerin kendilerini hangi konularda yetkin ya da
yetersiz hissettiklerinin araştırılması önemlidir. Bu çalışmanın amacı,
endüstri mühendisliği öğrencilerinin Endüstri 4.0 farkındalıklarının
araştırılmasıdır. Çalışmada kullanılan veriler, Eskişehir Osmangazi
Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’nde 2018 Bahar döneminde eğitimine devam
eden öğrencilere anket çalışması uygulanarak elde edilmiştir. Bu doğrultuda,
118 katılımcıdan elde edilen anket verileri kullanılarak SPSS programı
aracılığıyla yapılan istatistiksel analizler yorumlanmıştır. Sonuçlar,
öğrencilerin Endüstri 4.0'a bakış açısını ortaya koymuş ve mühendislik eğitimi
ile ilgili öncelikli hususları ve öğrencilerin beklentilerini açığa
çıkarmıştır.
Endüstri 4.0 Mühendislik Eğitimi Anket Çalışması Öğrenci Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 1 |