Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CONTRIBUTION of THE JOB TRAINING PROGRAMS to EMPLOYMENT CONDUCTED by EMPLOYMENT and BUSINESS INSTITUTION

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2, 48 - 62, 29.12.2021

Öz

This study is a research prepared with the aim of determining the effectiveness of on-the-job training programs, which are increasing day by day with the employment incentives given in the recent period and organized under İŞKUR, the initial expectations of the program participants, and the extent to which these expectations are met when the program is about to be completed. Youth employment is one of the biggest problems in terms of employment in our country. One of the main reasons of the problem is the fact that young people's experiences in the period after school life and although they are educated and have graduate status, these educational levels are not sufficient for them to find a job. Since the difficulties caused by the current situation are in the country in the last period, İŞKUR has started to organize on-the-job training programs intensively in order to both encourage employment and reduce youth unemployment. In this study, it was prepared by İŞKUR in 4 different cities (Eskişehir, Kütahya, Afyon, Bilecik) with the participation of 5 participants for each company participating in on-the-job training programs in 4 different enterprises operating in the industrial sector, and semi-structured interview forms conducted in accordance with the phenomenological pattern conducted with the participation of 20 participants in total. a qualitative study has been done. While the findings reveal the positive effects of on-the-job training programs, the malfunctions arising from the system were identified and examined in the conclusion section

Kaynakça

  • Acar, O.K., Kazancı Yabanova, E. (2017). Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Çerçevesinde Kütahya İŞKUR’un Mesleki Eğitim Faaliyetleri’nin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 85-111.
  • Adhvaryu, A., Kala, N., Nyshadham, A. (2018). Nber Working Paper Series The Skills To Pay The Bills: Returns To On The Job Soft Skills Training. National Bureau of Economic Research, 10(5), 21-38.
  • Arpat, B. (2018). Türkiye’de Genç İşsizlikle Mücadelede Meslek Yüksekokullarında Uygulanan İşbaşı Eğitimlerinin Rolü ve Önemi: Honaz MYO Örneği.Çalışma ve Toplum, 2018/4, 2193-2230.
  • Arslan, K. (2014). Mesleki Yeterlilik Sistemi Çerçevesinde Türkiye’de Kurulan Personel Bilgilendirme Merkezlerinin Sürdürülebilirliğinin Sağlanmasında Tanıtım Çabalarının Rolü ve Önemi.İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 16(2), 40-63.
  • Cabrales, A., Dolado, J.J., Mora, R. (2017). Dual Employment Protection and (Lack Of) On The Job Training: PIIAAC Evidence For Spain and Other European Countries. Economic Association, 8, 345-371.
  • Dewi, S.R. (2018). Analisis Dominasi Pengaruh On The Job Training Terhadap Peningkatan Kualitas Kinerja.Jurnal Manajemen, 8(1), 1-9.
  • Dinçay, İ.H. (2020). İşkur Tarafından Düzenlenen Meslek Edindirme Kurslarının Etkinliği: Eskişehir Örneği.Journal Of Social Science Institute, 0(16), 373-397.
  • Dinçay, İ.H. (2017). İş Yerinde Gerçekleştirilen Sosyal Aktivitelerin Motivasyon ve Verimliliğe Yansımaları.The Journal Of Academic Social Science, 5(43), 561-579.
  • Geyik, O., Altındağ, Ö. (2019). Kısa Süreli Bir İş Edinme Aracı Olarak İşbaşı Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi.International Congress On Current Debates In Social Science, 2-4 May 2019, Lefkoşa, 116-123.
  • Ghirelli, C., Havari, E., Santangelo, G., Scetti, M. (2019). Does On The Job Training Help Graduates Find a Job? Evidence From an Italian Region.International Journal Of Manpower, 40(3), 500-524.
  • Görücü, İ. (2020). İŞKUR Tarafından Yürütülen İşbaşı Eğitim Programlarına Yönelik Bir Değerlendirme.Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 125-141.
  • Hossain, S. M., Rattanawiboonsom, V. (2020). A Critical Review of Research on Social Capital Based on The Job Training Practices for Developing Managerial Skills: Evidence From Bangladesh. Journal Of Critical Reviews, 7(15), 2373-2387.
  • Kebeli, S. (2017).Esnek İstihdam ve Yaşam Boyu Öğrenenler: İŞKUR İstihdam Garantili Kurslar Örneği. Yayınlamamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, M.Ç., Yiğit, Y. (2018). İŞKUR İşbaşı Eğitim Programlarının Analizi: Sakarya İli Örneği.Bilgi Dergisi, 20(1), 179-206.
  • Pastore, F., Pompili, M. (2020). Assessing The Impact Of Off-the-Job and On-The-Job Training On Employment Outcomes: A Counterfactual Evaluation Of The PIPOL Program. Evaluation Review, 44(2-3), 184-198.
  • Roshchin, S., Travkin, P. (2017). Determinants Of On The Job Training In Enterprises: The Russian Case.European Journal Of Training and Development, 41(9), 758-775.
  • Somuncu, A. (2020). Türkiye'de Mesleki Eğitim ve İstihdam-Hayaller Beyaz Olsa da Gerçekler Mavi Yaka.Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 24(1), 177-194.
  • Sönmez, R.V. (2021). İŞKUR İşbaşı Eğitim Programının İstihdam Yaratma Rolü: Şırnak’ta Bir Saha Araştırması.Journal Of International Social Reserarch, 14(77), 1250-1267.
  • Shutov, N.V., Abdrakhmanov, N.K., Valitova, N.E. (2018). Improving The Quality Of Competence Oriented Training Of Personnel At Industrial Enterprises.Quality Access To Success, 19(165), 67-72.
  • Şahin, M. (2019). Aktif İşgücü Piyasası Politikaları İşsizliği Nasıl Etkiliyor? İŞKUR Eşleştirme Hizmeti Etki Analizi.Sosyal Güvenlik Dergisi, 9(1), 161-176.
  • Şen, M. (2016). Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Kapsamında Türkiye’de Mesleki Eğitim Kurslarının Analizi.Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 2(1), 67-89.
  • Taş, H. (2012). İşkur’un Mesleki Eğitim Faaliyetlerinin İstihdam Üzerine Etkileri: Yalova İşkur Örneği.Journal of Social Policy Conferences, 0 (61), 153-176.
  • Takechi, H., Sugihara, Y., Matsumoto, H., Yamata, H., (2018). A Dementia Cafe As Brizgehead Of Community Inclusive Care: Qualitative Analysis Of Observations By On The Job Training Participants In A Dementia Cafe.Dement Geriatr Cogn Disord, 46, 128-139.
  • Yıldırım, A., (1999).Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldız, K. (2016). 2008 Krizinden Günümüze İŞKUR’un Mesleki Eğitim Faaliyetlerinin Gelişimi.International Journal of Management Economics and Business, 12 (27), 249-266.
  • Yıldız, E.K., Kacır, H. (2018). İşbaşı Eğitim Programlarının İş Güvencesi Kapsamında İncelenmesi.Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(1), 66-77.

İŞKUR TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMLARININ İSTİHDAMA KATKILARI

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2, 48 - 62, 29.12.2021

Öz

Bu çalışma son dönemde verilen istihdam teşvikleri ile birlikte gün geçtikçe sayıları artan ve İŞKUR kapsamında düzenlenen işbaşı eğitim programlarının etkinliği, programa katılanların başlangıçtaki beklentileri ve programın tamamlanma aşamasına geldiğinde bu beklentilerin ne derece karşılandığının tespit edilmesi amacıyla hazırlanmış bir araştırmadır. Ülkemizde istihdam anlamındaki en büyük sorunların başında genç istihdamı gelmektedir. Sorunun ana sebeplerinden bir tanesi de gençlerin okul yaşamından sonraki dönemde deneyimlerinin ve her ne kadar eğitim almış ve mezun statüsünde olmalarına karşın bu eğitim düzeylerinin iş bulmaları için yeterli olmadığı gerçeğidir. Mevcut durumun getirdiği sıkıntılar son dönemde ülke genelinde olması nedeniyle özellikle İŞKUR tarafından hem istihdamın teşvik edilmesi hem de genç işsizliğin azaltılması adına yoğun bir şekilde işbaşı eğitim programları düzenlenmeye başlamıştır. Bu çalışmada İŞKUR tarafından 4 farklı şehirde (Eskişehir, Kütahya, Afyon, Bilecik) sanayi sektöründe faaliyet gösteren 4 farklı işletmede işbaşı eğitim programlarına katılan her bir firma için 5 katılımcının, toplamda 20 katılımcının iştiraki ile gerçekleştirilen olgubilim desenine uygun yürütülen ve yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla hazırlanmış nitel bir çalışma yapılmıştır. Bulgular hem işbaşı eğitim programlarının pozitif etkilerini ortaya koyarken, sistemden kaynaklanan aksaklıklarda tespit edilerek sonuç bölümünde irdelenmiştir.

Kaynakça

  • Acar, O.K., Kazancı Yabanova, E. (2017). Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Çerçevesinde Kütahya İŞKUR’un Mesleki Eğitim Faaliyetleri’nin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 85-111.
  • Adhvaryu, A., Kala, N., Nyshadham, A. (2018). Nber Working Paper Series The Skills To Pay The Bills: Returns To On The Job Soft Skills Training. National Bureau of Economic Research, 10(5), 21-38.
  • Arpat, B. (2018). Türkiye’de Genç İşsizlikle Mücadelede Meslek Yüksekokullarında Uygulanan İşbaşı Eğitimlerinin Rolü ve Önemi: Honaz MYO Örneği.Çalışma ve Toplum, 2018/4, 2193-2230.
  • Arslan, K. (2014). Mesleki Yeterlilik Sistemi Çerçevesinde Türkiye’de Kurulan Personel Bilgilendirme Merkezlerinin Sürdürülebilirliğinin Sağlanmasında Tanıtım Çabalarının Rolü ve Önemi.İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 16(2), 40-63.
  • Cabrales, A., Dolado, J.J., Mora, R. (2017). Dual Employment Protection and (Lack Of) On The Job Training: PIIAAC Evidence For Spain and Other European Countries. Economic Association, 8, 345-371.
  • Dewi, S.R. (2018). Analisis Dominasi Pengaruh On The Job Training Terhadap Peningkatan Kualitas Kinerja.Jurnal Manajemen, 8(1), 1-9.
  • Dinçay, İ.H. (2020). İşkur Tarafından Düzenlenen Meslek Edindirme Kurslarının Etkinliği: Eskişehir Örneği.Journal Of Social Science Institute, 0(16), 373-397.
  • Dinçay, İ.H. (2017). İş Yerinde Gerçekleştirilen Sosyal Aktivitelerin Motivasyon ve Verimliliğe Yansımaları.The Journal Of Academic Social Science, 5(43), 561-579.
  • Geyik, O., Altındağ, Ö. (2019). Kısa Süreli Bir İş Edinme Aracı Olarak İşbaşı Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi.International Congress On Current Debates In Social Science, 2-4 May 2019, Lefkoşa, 116-123.
  • Ghirelli, C., Havari, E., Santangelo, G., Scetti, M. (2019). Does On The Job Training Help Graduates Find a Job? Evidence From an Italian Region.International Journal Of Manpower, 40(3), 500-524.
  • Görücü, İ. (2020). İŞKUR Tarafından Yürütülen İşbaşı Eğitim Programlarına Yönelik Bir Değerlendirme.Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 125-141.
  • Hossain, S. M., Rattanawiboonsom, V. (2020). A Critical Review of Research on Social Capital Based on The Job Training Practices for Developing Managerial Skills: Evidence From Bangladesh. Journal Of Critical Reviews, 7(15), 2373-2387.
  • Kebeli, S. (2017).Esnek İstihdam ve Yaşam Boyu Öğrenenler: İŞKUR İstihdam Garantili Kurslar Örneği. Yayınlamamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, M.Ç., Yiğit, Y. (2018). İŞKUR İşbaşı Eğitim Programlarının Analizi: Sakarya İli Örneği.Bilgi Dergisi, 20(1), 179-206.
  • Pastore, F., Pompili, M. (2020). Assessing The Impact Of Off-the-Job and On-The-Job Training On Employment Outcomes: A Counterfactual Evaluation Of The PIPOL Program. Evaluation Review, 44(2-3), 184-198.
  • Roshchin, S., Travkin, P. (2017). Determinants Of On The Job Training In Enterprises: The Russian Case.European Journal Of Training and Development, 41(9), 758-775.
  • Somuncu, A. (2020). Türkiye'de Mesleki Eğitim ve İstihdam-Hayaller Beyaz Olsa da Gerçekler Mavi Yaka.Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 24(1), 177-194.
  • Sönmez, R.V. (2021). İŞKUR İşbaşı Eğitim Programının İstihdam Yaratma Rolü: Şırnak’ta Bir Saha Araştırması.Journal Of International Social Reserarch, 14(77), 1250-1267.
  • Shutov, N.V., Abdrakhmanov, N.K., Valitova, N.E. (2018). Improving The Quality Of Competence Oriented Training Of Personnel At Industrial Enterprises.Quality Access To Success, 19(165), 67-72.
  • Şahin, M. (2019). Aktif İşgücü Piyasası Politikaları İşsizliği Nasıl Etkiliyor? İŞKUR Eşleştirme Hizmeti Etki Analizi.Sosyal Güvenlik Dergisi, 9(1), 161-176.
  • Şen, M. (2016). Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Kapsamında Türkiye’de Mesleki Eğitim Kurslarının Analizi.Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 2(1), 67-89.
  • Taş, H. (2012). İşkur’un Mesleki Eğitim Faaliyetlerinin İstihdam Üzerine Etkileri: Yalova İşkur Örneği.Journal of Social Policy Conferences, 0 (61), 153-176.
  • Takechi, H., Sugihara, Y., Matsumoto, H., Yamata, H., (2018). A Dementia Cafe As Brizgehead Of Community Inclusive Care: Qualitative Analysis Of Observations By On The Job Training Participants In A Dementia Cafe.Dement Geriatr Cogn Disord, 46, 128-139.
  • Yıldırım, A., (1999).Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldız, K. (2016). 2008 Krizinden Günümüze İŞKUR’un Mesleki Eğitim Faaliyetlerinin Gelişimi.International Journal of Management Economics and Business, 12 (27), 249-266.
  • Yıldız, E.K., Kacır, H. (2018). İşbaşı Eğitim Programlarının İş Güvencesi Kapsamında İncelenmesi.Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(1), 66-77.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Aile Kaynakları Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Hakkı Dinçay 0000-0002-4608-3978

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dinçay, İ. H. (2021). İŞKUR TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMLARININ İSTİHDAMA KATKILARI. Journal of Karabuk University Faculty of Economics and Administrative Sciences, 1(2), 48-62.